Performancing Metrics

هنوز از دو مفقودی شناور مغروقه ایرانی خبری نیست | اتاق خبر
کد خبر: 443578
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 14:15
یک مقام مسئول خبر داد
مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، از اعزام یک فروند شناور دیگر برای جستجو و امدادرسانی دو دریانورد مفقودی در آبهای عراق خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، نورالله اسعدی در خصوص آخرین وضعیت شناور ایرانی غرق شده در سواحل بندرام‌القصر عراق گفت: عملیات جستجو و نجات برای یافتن دو مفقودی این شناور همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر دو شناور ایرانی و عراقی در آب‌های کانال خور عبدالله بندر ام‌القصر عراق در حال جستجو هستند.

مدیرکل بندر خرمشهر تصریح کرد: از روز گذشته به دنبال اعزام هلی‌کوپتر به منطقه برای یافتن دو نفر از دریانوردان مفقود شده شناور بهبهان بودیم؛ اما به دلیل بدی آب و هوا، نه دیروز و نه امروز امکان اعزام هلی‌کوپتر وجود ندارد.

اسعدی یادآور شد: عصر روز گذشته یک فروند شناور جستجو و نجات دیگر به عراق اعزام شد و در حال حاضر، دو فروند شناور ایرانی در حال گشت‌زنی برای یافتن سرنشینان شناور بهبهان هستند.

به گفته وی، چهار تن از سرنشینان شناور بهبهان توانستند نجات پیدا کنند و همچنین پیکر یکی از متوفیان این سانحه همچنان در بندر ام‌القصر عراق است و احتمال بازگرداندن آنها از طریق مرز زمینی بیشتر از مرز آبی است؛ ضمن اینکه مقامات سیاسی و محلی دو کشور، در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال دریانوردان شناور بهبهان هستند.

گفتنی است ساعت ۳ بامداد روز گذشته ۱۶ خرداد، یک فروند شناور ۵۰۰ تنی با نام بهبهان که حامل سرامیک صادراتی ایران به عراق بود، در نزدیکی بندر ام القصر به دلیل وزش شدید باد که سبب ریزش بار این شناور در یک سمت آن شده، دچار سانحه غرق‌شدگی شد.

تا کنون ۴ تن از ۷ سرنشین این شناور نجات یافته و پیکر یکی از دریانوردان نیز از آب گرفته شده است؛ اما دو تن دیگر از سرنشینان آن که یک تن نیز هندی است، هنوز پیدا نشده و شناورهای امدادی در حال جست وجو برای یافتن آنها هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید