Performancing Metrics

رفع موانع مالیاتی لازمه تداوم فعالیت‌های اقتصادی است | اتاق خبر
کد خبر: 444169
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1399 - 17:45
در نشست هیات نمایندگان اتاق قم مطرح شد
ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم در نشست هیات نمایندگان این اتاق که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان قم برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم با نگاه و رویکرد تعاملی، روز به روز شاهد کمتر شدن پرونده‌های مودیان مالیاتی در شوراهای حل اختلاف امور مالیاتی باشیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، نشست هیئت نمایندگان اتاق قم با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان قم برگزار شد. 

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم اهداف این نشست را ایجاد هماهنگی و همکاری برای اخذ مالیات عادلانه و همچنین حذف فشارهای مالیاتی برای فعالان اقتصادی که هم اکنون با مشکل منابع روبرو هستند، اعلام کرد.

وی با ابراز رضایت از حذف جرائم مالیاتی ماده ۱۶۹ مکرر، ابراز امیدواری کرد با رفع موانع مالیاتی در سال جهش تولید بتوانیم در حوزه صادرات موفق تر از سال قبل عمل کنیم.

خاکی در خصوص افزایش بیش از ۱۱۰ درصدی قیمت مواد اولیه در برخی از واحدهای تولیدی و همچنین عدم تغییر سود سالانه آن‌ها اظهار داشت: اخذ مالیات بر اساس خرید و فروش توسط اداره کل امور مالیاتی مشکلات بنگاه‌ها را افزایش خواهد داد.

در ادامه این نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق قم چالش‌های موجود مالیاتی را مطرح کردند. انتقاد از اخذ مالیات بر اساس تراکنش بانکی؛ اعتراض به ممیزی‌هایی که فراتر از اظهارنامه انجام می‌شود؛ اعمال سلیقه در هیئت‌های تشخیص حل اختلافات و تعدادی دیگر از مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی قم به مدیرکل امور مالیاتی استان قم اعلام شد و او نیز پاسخ‌هایی ارائه داد. 

در پایان جلسه رئیس اتاق قم ضمن تقدیر از حضور رئیس امور مالیاتی و همچنین پاسخگویی به اعضا و ارائه راهکارهای مناسب بیان داشت: ما به دنبال حل مشکل واحدهای تولیدی هستیم و امیدواریم مباحث مطرح شده باعث حل مشکلات پیش روی تولید استان شود.

وی افزود: در بین واحدهای تولیدی استان هیچ واحدی به دنبال فرار مالیاتی نیست و با سیاست پیش گرفته از سوی ریاست جدید اداره کل امور مالیاتی استان، با نگاه و رویکرد تعاملی روز به روز شاهد کمتر شدن پرونده‌های مودیان مالیاتی در شوراهای حل اختلاف امور مالیاتی خواهیم بود.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید