Performancing Metrics

تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان | اتاق خبر
کد خبر: 446235
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399 - 17:40
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:
ارومیه- معاون وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، سیدعباس موسوی ظهر پنج شنبه در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی ارومیه در محل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه وزارت امور خارجه در تقویت روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان گفت: گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان جزو اولویت های وزارت امور خارجه است.

وی نقش استان‌های مرزی در زمینه برقراری ارتباط با کشورهای همسایه را تاثیرگذار دانست و گفت: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات فرهنگی بالایی برخوردار بوده که این نوع اشتراکات می تواند منجر به گسترش ارتباطات دو کشور شود.

موسوی ادامه داد: در راستای تقویت ارتباط این دو کشور، استان آذربایجان غربی با توجه به اشتراکات بسیار بالا با جمهوری آذربایجان می‌تواند محور این نوع ارتباطات قرار گیرد و در این زمینه نقش آفرین باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، تقویت مراودات اقتصادی را در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان دانسته و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل مشکلات تجاری با جمهوری آذربایجان در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، سیدعباس موسوی طی ماه‌های آتی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان معرفی خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید