Performancing Metrics

عملیات احداث خط ۱۰ مترو امروز کلید خورد | اتاق خبر
کد خبر: 446736
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1399 - 19:45
عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه خط ۷ متروی تهران با حضور معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه خط ۷ متروی تهران عصر امروز (سه‌شنبه هجدهم شهریور ماه) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، پیروز حناچی شهردار تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و سایر مسئولان شهری تهران برگزار شد.

در همین مراسم علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به دو پروژه بزرگی که افتتاح خواهد شد، گفت: خط ۱۰ متروی تهران از تهرانپارس آغاز می‌شود و تا وردآورد ادامه دارد و این دو منطقه را به یکدیگر متصل می‌کند. اجرای خط ۱۰ مزایای زیادی دارد و مسافرانی که از استان البرز به تهران می‌آیند ۳۳ درصد آن‌ها به این مناطق می‌روند که کمک زیادی به جابجایی این افراد خواهد کرد.

امام ادامه داد: این پروژه ۵ فاز دارد که امروز فاز اول آن از نمایشگاه بین‌المللی تا کوهسار افتتاح خواهد شد. همچنین امیدواریم بودجه ۳۰ هزار میلیاردی این پروژه تأمین شود تا شهروندان تهرانی بتوانند از این اتفاق بهره لازم را ببرند.

در ادامه این برنامه مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص احداث خط ۱۰ متروی تهران گفت: خط ۱۰ بزرگترین خط متروی تهران و با بالاترین بار مالی است. با تأمین مالی که صورت گرفته تا آخر سال جاری، ۱۴ ایستگاه در این خط افتتاح خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: امسال با استفاده از فروش اوراق مشارکت ۴ هزار میلیارد تومان تأمین خواهد شد که در اورهال کردن واگن‌ها نیز از این محل برداشت خواهد شد. در حال حاضر متروی تهران به ۱۵۰۰ واگن نیاز دارد و در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت هم تعداد زیادی اتوبوس فرسوده وجود داریم و همچنین ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد که با تأمین اعتبار و حمایت دولت می‌توانیم نوسازی این ناوگان‌ها را انجام دهیم.
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید