Performancing Metrics

انتخاب رایزن‌های بازرگانی را به اتاق‌های سراسر کشور واگذار ‌می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 447385
تاریخ انتشار: 21 آذر 1399 - 17:17
وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد
رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی در اتاق اصفهان از تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در شورای پول و‌ اعتبار خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان سیاست وزارت صنعت را روان‌سازی اقتصادی، جلوگیری از مجوزفروشی و پرهیز از رانت‌خواری اعلام کرد.

رزم‌حسینی گفت: به صورت جدی به دنبال تسهیل فرایندهای کسب و کار، حذف بخشنامه‌های زائد و امضاهای طلایی و کاهش بروکراسی سخت اداری برای تسهیل روند تولید هستیم.

او با اشاره به ابلاغیه‌های جدید صادراتی گفت که مسیر تازه‌ای را برای صادرکنندگان کشور فراهم کرده است.

به گفته رزم‌حسینی صادرکنندگان مجاهدان اقتصادی هستند؛ ابلاغیه‌های جدید صادراتی مسیر تازه‌ ای را برای صادرکنندگان کشور فراهم آورده است که با استقبال خوب این قشر مواجه شده است.

رزم‌حسینی گفت: اکنون صادر کنندگانی که از سال ۱۳۹۸ به بعد تعهد ارزی دارند می‌توانند یا ارز خود را در سامانه نیما بفروشند یا از محل واردات در مقابل صادرات به رفع تعهد ارزی خود مبادرت ورزند.

او سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت را وفور کالا در بازار دانست و افزود: ستاد تنظیم بازار در سطح کشور و کارگروه های تنظیم بازار استانی در امر کنترل و نظارت بر بازار فعال هستند.

به دنبال تفویض انتخاب رایزنان تجاری به اتاق بازرگانی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص رایزنان بازرگانی گفت: ما به دنبال این هستیم که موضوع رایزنان بازرگانی را به اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور واگذار کنیم تا با انتخابات و اجرای دستورالعمل‌ها، رایزن‌ها را انتخاب کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال حدود ۵۰ درصد از صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه بوده است گفت: ۱۵ کشور همسایه ظرفیت خوبی برای کالاهای داخل کشور می باشند که افزایش صادرات به این کشورها امسال جزو برنامه‌های اولویت‌دار هستند.

او همچنین راه‌اندازی سامانه جامع تجارت را کار بسیار بزرگی دانست و تصریح کرد: این سامانه با ۲۳ سامانه الکترونیکی دیگر که در همین حوزه و مرتبط با فعالان اقتصادی هستند مرتبط است.

هدف‌گذاری برای افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو تا پایان امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیاست ما در حوزه خودرو افزایش تولید است، ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین موضوع است و پیش‌بینی کردیم که تا پایان سال به افزایش ۵۰ درصدی در حوزه خودرو برسیم.

رزم حسینی درباره سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز تصریح کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در شورای پول و اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی در سال جهش تولید پیش‌بینی و مصوب شده است.

استفاده از ظرفیت انعطاف‌پذیری برخی قوانین برای تسهیل در امر تولید

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت فرش قرمز برای بخش خصوصی پهن می‌کند، گفت: اگر جایی لازم باشد از ظرفیت انعطاف‌پذیری قوانین به نفع تولید نیز با رایزنی و مذاکره با مجلس شورای اسلامی و تفسیر قوانین استفاده خواهیم کرد.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید