Performancing Metrics

نسخه وزیر صمت برای حذف دلالی و مهار قیمت‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 447479
تاریخ انتشار: 5 دی 1399 - 16:04
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت سه شفیت بسیاری از کارخانه‌ها با هدف افزایش تولید گفت: اگر با همین روند ادامه دهیم، رانت خواری و دلالی از بازار حذف می‌شود، و اجناس با قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرآنلاین، علیرضا رزم حسینی گفت: وزرات صمت فقط کالاهایی را که به آن‌ها یارانه یا امتیازی می‌دهد، قیمت گذاری اجباری می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید کارخانه‌هایی مانند کارخانه‌های تولید ام دی اف که یارانه دولتی دریافت نمی‌کنند، شامل قیمت گذاری دستوری از سوی وزرات صمت نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: عموم تولیدکنندگان براساس هزینه تمام شده، محصولات تولیدی خود را قیمت گذاری می‌کنند، اما موظف اند با تعیین شبکه توزیع، محصول تولیدی را با کمترین واسطه و قیمت به دست مصرف کنندگان برسانند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهترین راه کاهش قیمتها، افزایش تولید و توزیع کالا در بازار مصرف است، گفت: خوشبختانه 19 قلم کالای تولیدی کشور، در تولید و افزایش عرضه، رشد خوبی داشته اند که محصولات لوازم خانگی از جمله آن هستند.

وزیرصمت در پایان با اشاره به فعالیت سه شفیت بسیاری از کارخانه‌ها با هدف افزایش تولید، افزود: اگر با همین روند ادامه دهیم، رانت خواری و دلالی از بازار حذف می‌شود، و اجناس با قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید