Performancing Metrics

کاغذبازی اداری در مسیر تولید نوعی مافیاست | اتاق خبر
کد خبر: 447675
تاریخ انتشار: 29 دی 1399 - 19:04
وزیر صنعت با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از متدهای روز در مدیریت صنایع، از مجلس شورای اسلامی خواست قوانین مخل کسب و کار را تعدیل یا رفع کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه رضایت مردم و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان از فاکتورهای حائز اهمیت در توسعه کشور است، گفت: به عنوان نمونه مالیات پیش پای صنعت باید برداشته شود، تا صنعت روان تر به ایجاد شغل و کمک به توسعه گام بردارد.

 علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در الگوهای مدیریتی باید از نحوه مدیریت صنایع در کشورهای توسعه یافته و صنعتی دنیا و تازه ترین متد های روز استفاده شود.

وی همچنین خلق ثروت و تکریم کارآفرینان را مورد تاکید شرع و حاکمیت دانست و تصریح کرد: با ارائه راهبردها و سیاست‌گذاری‌های کارشناسی و مبتنی بر دانش روز مسیر را برای بخش خصوصی در جهت کارآفرینی، سرمایه گذاری و خلق ثروت مهیا نماییم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خواست تا به سرمایه‌گذاران مستقر در شهرک های صنعتی اجازه داده شود که با در اختیار داشتن یک سوله چند پروانه بهره‌برداری داشته باشند و چند محصول تولید نمایند و یا اینکه با اجاره چند سوله کنار هم در یک شهرک به امر تولید مبادرت ورزند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه به عنوان اولین وزارتخانه در جهت کاهش مجوزها و حذف بروکراسی اداری گام برداشته ایم، اضافه کرد: مسیر ناهموار و کاغذبازی اداری در مسیر تولید نوعی مافیا محسوب می شود.

او همچنین از مجلس شورای اسلامی خواست قوانین مخل کسب و کار را تعدیل یا رفع کند.

رزم حسینی همچنین با اشاره به اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: شرکت هایی که در محدوده جغرافیایی کشورمان هستند اگرچه صد درصد نیز خصوصی باشند باید در عرصه مسئولیت های اجتماعی ورود کنند که خوشبختانه تاکنون چندین قرارداد در این راستا منعقد شده است و قلعه گنج نیز نمونه این الگو است.

بسته بازگشت واحدهای تحت تملک بانکی رونمایی می شود

وی همچنین از رونمایی از بسته بازگشت واحدهای تحت تملک بانکی خبر داد و گفت: این واحدهای تحت تملک در اختیار وزارت صمت و زیرمجموعه های آن از جمله ایدرو، معاونت صنایع و ایمیدرو بسته به نوع فعالیت شان قرار می گیرند تا مجدداً احیا شوند.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید