Performancing Metrics

محدودیت در سفرهای هوایی نوروزی منوط به تصمیم ستاد کرونا است | اتاق خبر
کد خبر: 447802
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1399 - 20:36
رئیس‌سازمان هواپیمایی کشوری گفت:در صورت اعلام ستاد مبارزه با کرونا محدودیت سفر با هواپیما به برخی استان‌ها برقرار خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رئیس‌سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا امروز هیچ محدودیتی برای سفر هوایی در نوروز وجود ندارد، اما در صورت اعلام ستاد مبارزه با کرونا محدودیت سفر با هواپیما به برخی استان‌ها برقرار خواهد شد.

تورج دهقانی زنگنه درباره اینکه آیا محدودیت سفر با هواپیما مثل نوروز سال گذشته در تعطیلات امسال نیز وجود دارد، اظهار داشت: قرار است ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل سفرهای هوایی نوروز را تهیه کند تا در چارچوب آن پروازهای ایمن در ایام نوروز داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: تا این ساعت محدودیت سفرهای استانی با هواپیما لغو شده محسوب می‌شود و امکان فروش بلیت هواپیما در همه مسیرها وجود دارد.

دهقانی زنگنه به تشریح مصوبه‌ها و مقررات سفرهای نوروزی پرداخت و گفت:‌ به شرکت‌های هواپیمایی گفته شده که پیش از گرفتن مجوز پرواز از فروش بلیت و ایجاد تعهد بیش از توان‌شان به جد خودداری کنند و هیچ شرکت هواپیمایی بدون داشتن هواپیمای جایگزین نمی‌تواند پروازی داشته باشد.

وی افزود: همچنین تاکید شده که در صورت بروز تاخیر در پروازها، اطلاع‌رسانی شفاف به مسافران داشته باشند، سازمان هواپیمایی کشوری نیز مکلف است با سایت‌های فروش بلیت هواپیما گران‌تر از نرخ مصوب برخورد و آنها را به دستگاه قضائی معرفی کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی باید در هر ایستگاه فرودگاهی یک نماینده مستقر داشته باشند تا در صورت بروز تاخیر یا ایجاد مشکل، پاسخگوی مردم باشند، همچنین معاونت هوانوردی این سازمان نیز باید سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت را تعطیل کند.

وی اضافه‌کرد: هم چنین اجازه ابطال پرواز وجود نخواهد داشت و پرواز بلیت فروخته شده باید انجام شود.

این مقام مسوول درباره قیمت بلیت پروازهای نوروزی نیز گفت: طبق تفاهمی که با انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شده، تصمیم داریم در نوروز هیچ‌گونه افزایش قیمت بلیت نداشته باشیم.

وی بیان‌داشت: امروز نیز شرکت هواپیمایی «پارس‌ایر» به عنوان ایرلاین جدید، نخستین پرواز خود را انجام داد و در ایام نوروز نیز پرواز خواهد داشت.

دهقانی زنگنه درباره پروازهای خارجی در ایام نوروز اظهار داشت: درخصوص پروازهای خارجی تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و به هر کشوری که به ما مجوز بدهد، پرواز خواهیم داشت.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر پروازها به ترکیه هم از سوی ایرلاین‌های ایرانی و هم شرکت‌های هواپیمایی ترکیه‌ای انجام می‌شود و همه ایرلاین‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در ایام نوروز پروازهای ترکیه را افزایش دهند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری بیان‌داشت: پروازهای هما به شهرهای آلمان نیز هم‌چنان دائر است.

وی درباره مکاتبه ایران‌ایر با بوئینگ برای تکمیل خرید هواپیما، خاطرنشان‌کرد: ایران‌ایر با بوئینگ مکاتبه کرده و منتظر پاسخ است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

دهقانی زنگنه در پاسخ به این پرسش که خرید هواپیماهای ای. تی. آر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: به عنوان نماینده دولت می‌گویم که در آن قراردادها به هر حال تفکری بوده است، اما می‌توانستیم به‌جای آن پنج فروند هواپیماهای ای. تی. آر بهتری بگیریم.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد شرکت‌های هواپیمایی موضوع ۶۰ درصد ظرفیت و فاصله‌گذاری اجتماعی رد پروازها را رعایت می‌کنند.

این مسوول درباره پروازهای چارتری گفت: در مناطق نفت‌خیز، قشم و کیش پرواز چارتری داریم و به‌تازگی پرواز چابهار هم چارتر شده است، در این پروازها شرکت‌ها مجاز نیستند بالاتر از سقف قیمتی بلیت بفروشند.

زنگنه درباره وضعیت آسمان ایران، گفت: سطح ایمنی آسمان ایران بسیار بالا و کاملا امن است.

وی افزود: ما تا پیش از اوج شیوع کرونا پروازهای زیادی بر فراز آسمان کشور داشتیم که با شیوع کرونا کاهش یافت، ضمن اینکه برخی مسیرهای بین‌المللی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شد اما پرواز به مقاصد اروپایی توسط هما ادامه دارد.

 
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید