Performancing Metrics

بازهم خلف وعده، سود سهام عدالت به مرحله دوم نرسید! | اتاق خبر
کد خبر: 448158
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1400 - 20:26
با وجود گذشت تقریبا یک ماه از صحبت‌های رئیس سازمان بورس در خصوص واریز بخش دوم سود سهام عدالت اما تاکنون مبلغی در این زمینه به حساب سهامداران واریز نشده است.

به گزارش اتاق خبر، با وجود آنکه طی سال‌های گذشته سود سهام عدالت به طور یکجا به حساب سهامداران واریز شد، اما شاهدیم از یک سال گذشته که سهام عدالت آزاد شد و کار‌های مربوط به آن از خصوصی‌سازی به سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان بورس واگذار شد، واریز سود سهامداران سهام عدالت با مشکلات اساسی برخورد به طوری که علی رغم واریز ۵۰ درصد سود اولیه که با، اما و اگر و مشکلات زیادی صورت گرفت هنوز تکلیف بخش دوم آن مشخص نشده و سهامداران در یک سردرگمی قرار گرفته‌اند.

وعده واریز تا قبل از ماه رمضان

حدود یک ماه پیش مورخ ۲ فروردین ۱۴۰۰ بود که محمد علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس در مورد واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس تمام تلاش لازم را انجام خواهد داد که قبل از ماه مبارک رمضان سود سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز شود.

در حالی که این مصاحبه در حد یک وعده باقی ماند و سودی تحت عنوان سود سهام عدالت نتوانست کام سهامداران را تا قبل از ماه مبارک رمضان شیرین کند.

حسین قشمی مدیر تسویه وجوه سپرده‌گذاری مرکزی نیز گفت تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا این سری سود را تا پایان ماه مبارک رمضان به حساب ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت واریز کنیم.

شرکت‌ها سود را واریز نکردند

حسین فهیمی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت که ۵۰ درصد قسط دوم سود عملکرد سال مالی ۹۸ شرکت‌ها که در سال ۹۹ تصویب شد، توزیع شده است. اما هنوز تعدادی از شرکت‌ها مانده مبلغ سود متعلق به سهامداران را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت نکرده‌اند و به طور جدی پیگیر پرداخت این مانده سود هستیم تا در قالب قسط دوم به حساب سهامداران واریز شود.

 

اما به نظر می‌رسد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان بورس از آنجایی که علل‌الحساب در گیر برگزاری هرچه سریع‌تر مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند، پیگیری چندانی را در خصوص واریز مبلغ سود ۳۶ شرکت بورسی که قرار بود تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز شود انجام ندادند.

هنوز نیمی از ۳۶ شرکت بورسی سودی را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند و به محض واریز شدن مبلغ سود حاصله از جانب ۳۶ شرکتی که در پرتفوی سهامداران قرار گرفته، سود مرحله دوم همانند فروردین سال ۱۳۹۹ به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

اما طبق شنیده‌های به دست آمده از برخی از مسئولان مربوط عده‌ای از آنها مسئله سود را به بحث انتخابات ربط می‌دهند به نظر می‌رسد که قرار است مابقی ۵۰ درصد سود سهام عدالت تا انتخابات ریاست‌جمهوری به حساب سهامداران سهام عدالت واریز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید