Performancing Metrics

ویژگی‌های مهم مبلمان استیل و مبلمان کلاسیک | اتاق خبر
کد خبر: 448813
تاریخ انتشار: 2 تیر 1400 - 14:02
امروزه وجود مبلمان در هر خانه‌ای ضروری است و معمولا به ندرت دیده می‌شود که خانه ای دسته کم حداقل یک دست مبل را نداشته باشد یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مبلمان این است که علاوه بر شکیل بودن و زیبایی راحتی در هنگام نشستن و برخاستن نیز داشته باشد.

نکات مهم قبل از خرید مبل

یکی از فاکتورهای مهمی که زمان خرید مبل باید در نظر داشته باشید، تناسب ابعاد و اندازه‌‌ی مبل با فضای موردنظر برای جای‌گذاری مبلمان است. همانطور که می‌دانید سایز و اندازه مبلمان باید متناسب با متراژ محیط باشد که فضای رفت و آمدتان دچار اختلال نشود. مثلا در فضاهای کوچک از مبلمانی که ابعاد و سایز بزرگی دارند استفاده نکنید و بالعکس در فضاهای بزرگ از مبلمانی با ابعاد کوچک نباید استفاده کرد. برای مثال مبل استیل یا همان سلطنتی قالب و ابعاد بزرگتری نسبت به مبل کلاسیک دارد و بهتر است برای محیط هایی با متراژ بالا استفاده شود. مبلمان استیل و مبلمان کلاسیک هریک ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند که در زیر درمورد هریک توضیح داده‌ایم.

 

همه چیز درباره مبل استیل

یکی از مدل‌های شیک و محبوب مبلمان، مبل استیل است. مبل استیل به خاطر این که طراحی بسیار نزدیک با سلیقه ایرانیان دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و فروش بسیاری دارد. مبلمان استیل معمولا در قالب های 9 نفره یا 7 نفره طراحی و تولید می‌شوند. قالب های 9 نفره مبل استیل شامل 4 مبل 1 نفره، 1 کاناپه 3 نفره و 2 صندلی میزبان هستند و قالب های 7 نفره 2 عدد مبل تک نفره، 1 کاناپه 3 نفره و 1 کاناپه 2 نفره را شامل می‌شوند.

در مراسم رسمی و مهمانی هایی در محیط های مجلل قطعا مبل استیل یا سلطنتی به چشم می‌خورد. مبل های استیل طراحی بسیار شیک و لوکسی دارند، در طراحی این نوع مبلمان از تاج های بزرگ استفاده شده است که در راس و وسط مبل قرار گرفته‌اند. وجود این تاج ها و منبت کاری های طراحی شده بر روی آن باعث شکوه و جلال بسیار این نوع مبل سلطنتی شده است.

گسترده ترین حجم مبل‌های استیل را کناف یعنی همان چوب هایی که برای تولید مبل فرآوری شده‌اند، تشکیل داده است. منبت کاری ها یا همان نقش و نگارهای شکل گرفته بر روی کناف مبل به جلوه بیشتر آن می‌افزاید.

رنگ مبل استیل

از نکات حائز اهمیت زمان خرید مبل استیل انتخاب یک رنگ مناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل است. در این مبل ها نوع کنده کاری چوب، طرح و رنگ بسیار اهمیت دارد. مبل استیل تنوع رنگی بسیار بالایی دارد که بین آن ها محبوب ترین و پرطرفدار ترین رنگ‌ها، رنگ‌های سفید، بژ، قهوه ای و طلایی هستند.

تفاوت مبل استیل ساده و مبل استیل فرانسوی

در مبل های استیل ساده طراحی تاج های مبل به صورت کوچک تر است و منبت کاری های شکل گرفته بر روی آن ریزتر شده و با ظرافت بیشتری همراه است که زیبایی دوچندانی به این مبل بخشیده است. چوب های مورد استفاده در مبل استیل باید دوام بسیاری در برابر منبت کاری داشته باشند بنابراین از کیفیت مرغوبی برخوردارند. معمولا برای مبل استیل ساده از چوب روس و چوب راش که کیفیت بالایی دارند و درجه یک هستند، استفاده می‌شود. این چوب ها با زیبایی بسیاری که دارند ظاهر سلطنتی مبل استیل را حفظ می‌کند. فوم ها و پارچه های مصرفی مبل استیل نیز جنس و کیفیت بالایی دارند. پارچه های به کار رفته در مبل استیل فرانسوی اکثرا بدون طرح هستند یا اگر طرح دار باشند طرح های بسیار ساده و خلوت دارند، در مبل استیل ساده نیز معمولا پارچه ها تک رنگ بوده و طرح های شلوغی ندارند.

مبل استیل جدید

منبت کاری های ظریف و باشکوهی بر روی مبل استیل جدید طراحی شده است، هم‌چنین پارچه های مبلمان استیل جدید بسیار شکیل و خوش‌رنگ هستند، غالبا رنگ های روشن و طرح های برجسته دارند. در مبل های استیل قدیمی بیشتر از رنگ های تیره مانند زرشکی یا قهوه ای استفاده می‌شد، اما رنگ مبل های استیل جدید غالبا به رنگ سفید و آبی است و منبت کاری های نقش گرفته بر روی آن معمولا طلایی رنگ است. هرچه منبت کاری ها پیچیده تر باشد و طرح های شکل گرفته ظریف تر و بیشتر باشند برای حفظ تعادل و جلوگیری از شلوغ دیده شدن مبل، باید رنگ پارچه مبل روشن تر باشد.

 

 

مبل کلاسیک به چه نوع مبلی گفته می‌شود؟

شاید با شنیدن واژه کلاسیک اول چیزی که از ذهنتان رد شود قدیمی بودن سبک باشد، اما طرح های کلاسیک به هیچ وجه قدیمی نیستند بلکه از هنرهای ریشه دار و اصیل برگرفته شده‌اند. مبل های کلاسیک با طرح های سنتی سبکی آرام بخش دارند که شکوه خاص خود را دارد. این سیک مبل با ریزه کاری ها، پیچیدگی های دقیق و طراحی منحصر به فرد خود، بسیار مورد پسند خانواده های ایرانی است. مبل کلاسیک را ترکیبی از مبل سلطنتی و مبل راحتی می‌توان دانست که در آن از پشتی های بلند و تاج های تراشیده شده با منبت کاری هایی با طرح های پیچیده استفاده شده است و نمای این نوع مبلمان را شبیه به مبل سلطنتی کرده است.

 

کیفیت در مبل کلاسیک

در این نوع مبل کیفیت حرف اول را می‌زند و استفاده از چوب های بادوام و محکمی مانند چنار، راش یا گردو ضروری الزامی است. همین سبب شده تا مبلمان کلاسیک طول عمر بالایی داشته باشند، به همین دلیل مبل های کلاسیک را می‌توان مقرون به صرفه دانست زیرا تا چندین سال می‌توان از آن ها استفاده کرد و نیازی به تعویض ندارند. از دیگر ویژگی های این مبل به پایه هایی با کنده کاری ظریف و تشکچه هایی با پارچه های ارزنده مانند مخمل می‌توان اشاره کرد. فوم های مورد استفاده در مبل کلاسیک معمولا فوم سرد است که عمر طولانی دارد. فوم های سرد پس از استفاده مداوم هم‌چنان حالت ارتجاعی خود را حفظ می‌کند و پس از نشست و برخاست به حالت اولیه خود برمی‌گردد. با توجه به موارد ذکر شده با خیالی راحت خرید مبل کلاسیک مورد پسند خود را انجام دهید.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید