Performancing Metrics

صنایع آسیب‌دیده از خاموشی باید حمایت شوند | اتاق خبر
کد خبر: 449087
تاریخ انتشار: 22 تیر 1400 - 20:46
علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست هیات ‌رئیسه اتاق سمنان
علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان می‌گوید: بخش صنایع به خاطر خاموشی‌ها گسترده دچار زیان و غرامت هنگفتی شده و باید نسبت به حمایت از آنها اقدام شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، بیست و دومین نشست هیات‌ رئیسه اتاق سمنان با محوریت آشنایی با بازار سوریه و بررسی آسیب‌های قطعی برق صنایع برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: تعرفه گاز بهای مشترکین گروه صنعتی تغییر یافته بر اساس ابلاغیه شرکت ملی گاز نرخ بهاء مصرفی به‌صورت ماهیانه تعیین خواهد شد، این دستورالعمل طبق بند ط تبصره 1 قانون بودجه 1400 ابلاغ گردیده و بر اساس نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی محاسبه خواهد شد، ضرورت دارد نشست‌های تخصصی و کارشناسی در این ‌خصوص در جلسات کارشناسی دولت و بخش خصوصی برگزار شود.

او در بخش دیگر با موضوع ماینرها و رمزارزها گفت: بخش صنایع به خاطر خاموشی‌ها گسترده دچار زیان و غرامت هنگفتی شده و باید نسبت به حمایت از آنها اقدام شود.

 بعضاً برخورد قهری با واحدهای تولیدی با موضوع ماینرها داشته‌اند. لازم است اعلام کنم کسانی که استخراج‌کننده رمزارزها هستند با مجوز و بی مجوز، باید از سوی متولیان مورد مدیریت قرار می‌گرفتند، کسانی که مجوز داشته‌اند با اشرافیت شرکت توزیع به‌شرط تولید و شرایط خاص باید بهاء برق را با دادها و قیمت‌های بین‌المللی پرداخت کنند و در اولویت خاموشی باشند و آن دسته از افرادی که بدون مجوز رمزارز تولید کرده‌اند باید به‌صورت شفاف و علنی توسط مسئولین ذی‌ربط مورد بازرسی و اعمال قانون قرار بگیرند.

رئیس اتاق سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار سوریه، تصریح کرد: روابط ایران و سوریه مناسبات خوبی است و جا دارد با توجه ‌به شرایط این کشور مراودات تجاری ایران و سوریه دوچندان بشود، بخش خصوصی این آمادگی را دارد تا حضور و قوام پررنگی در این کشور داشته باشد، لذا ضرورت دارد مطالعات اقتصادی با محوریت درخواست‌ها موردتوجه قرار بگیرد.

محمود نجفی، سهی عضو هیات ‌رئیسه اتاق سمنان در این نشست گفت: واگذاری زمین به شهرک‌های صنعتی به واحدهای تولیدکننده رمزارز بسیار اشتباه بود، صنایع به علت خاموشی‌ها گسترده دچار معضلات شدید شده است لذا برخورد مناسب بسیار ضروری است.

در ادامه محمدجعفر بیگی مسئول اقتصادی بین‌المللی بنیاد اجتماعی مرصوص گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حلب سوریه بسیار زیاد است، اعلام نیاز اقتصادی در این شهر بسیار گستره است، تمام شهرک‌های صنعتی این شهر نیازمند ماشین‌آلات و مواد اولیه است.

او گفت: سوریه در جامع عربی ازنظر صنعتی بسیار قوی است یکی از صنایع برتر این کشور نساجی است این امکان وجود دارد تا در سه بخش ارسال کالا، استقرار واحدهای صنعتی و احداث کارخانه در سوریه، اقدامات مؤثری از سوی بخش خصوصی صورت بپذیرد.

جعفر بیگی ادامه داد: دولت سوریه مشوق‌ها بسیار خوبی برای تجار ایرانی قائل است،، ایجاد نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در این شهر می‌تواند بسیار مفید باشد.

حمید علوی عضو هیئت‌رئیسه اتاق در این نشست اظهار کرد: بخش خصوصی برای ماندگاری در سوریه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با طرف سوری دارد، ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند ظرفیت امنیتی و اقتصادی را دوچندان کند، عدم موفقیت ایران در کشورهای هدف، نبود استراتژی منسجم است لذا ضرورت دارد حضور اقتصادی ایران در کشور بلندمدت باشد.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید