Performancing Metrics

لوستر کریستالی به چه نوع لوستری گفته می شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 449242
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1400 - 10:28
لوستر های کریستالی باعث زیبایی هر چه تمام تر فضایی می شود که قرار است لوستر در آن جا نصب شود، علاوه بر آن وجود حباب طرح دار که روی سقف می افتد باعث یک نوع نور پردازی زیبایی می شود.

به گزارش اتاق خبر، لوستر کریستالی و آویز های رشته و سقفی که در آن از دانه‌های ریز و درشت کریستال و شیشه به کار رفته است، گفته می شود. مدل، انواع، رنگ، قیمت و ابعاد این نوع لوستر تنوع بسیاری دارد و با توجه به مکانی که قرار است لوستر در آن قرار بگیرد لوستر کریستالی را می توان انتخاب کرد. کریستال هایی که در این نوع لوستر به کار رفته با توجه به برند کیفیت و جنس درخشش و نوردهی متفاوتی دارند برای مثال کریستال های ترک و اروپایی را زیباترین جلوه در این نوع لوستر می توان نام برد.

رنگ بندی لوسترهای کریستالی

در واقع لوسترهای کریستالی را در در دسته بندی کلی بر اساس رنگ کریستال ها می توان به کریستال های طلایی، زرد و سفید دسته بندی کرد به آن دسته از لوستر های کریستالی که با رنگهای طلایی و زرد تولید می شوند لوسترهای شامپاین نیز اصطلاحاً گفته می شود.

لوسترهای کریستالی در مدل ها مختلف و کیفیت های متفاوتی تولید شده و در بازار عرضه می گردند، این لوسترها برحسب جلا نیز با یکدیگر متفاوت هستند. از مزایای خرید لوستر کریستالی می توان به دارا بودن منشورهای زیاد و متعدد آن اشاره کرد که به خوبی باعث انعکاس نور در فضا می شوند همین موضوع باعث صرفه جویی انرژی و استفاده بهینه از المان های نورانی بسیار موثر نیز می شود.

لوسترهای کریستالی بیشتر در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟

لوسترهای کریستالی ظاهری نسبتاً سنتی در عین حال زیبا و شیک را به فضای محیط هدیه می‌دهند. در لابی ورودی بزرگ و یا سقفی بسیار بلند و یا سالن غذاخوری سنتی استفاده از یک لوستر کریستالی زیبایی محیط را دو برابر می کند. این وسیله علاوه بر جلوه و نور پردازی آویز های بلوری در طراحی خود دارد که باعث افزایش بازتاب نور و روشنایی می شوند.

در واقع لوسترهای کریستالی از دو بخش عمده تشکیل می شوند بخش اول پایه فلزی که معمولاً آینه ای و طلایی است و دیگر آویز های بلوری که معمولاً از بلورهای شامپاینی و یا بلور های ساده و یا تلفیقی از هر دو رنگ ساخته می شوند. در لوستر های کریستالی کریستال های لوستر نقش مهمی در جلا و ظاهر آن ایفا می کنند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این کریستال ها قدرت در روشنایی بسیار و پخش نور است. استفاده از این کریستال ها در لوستر باعث پراکندگی چشمگیر و بسیار نور شده و در نهایت جلوه های بسیار باشکوه به محیط هدیه می‌دهد. از دیگر ویژگی های لوستر کریستالی هماهنگی آن با سایر رنگ های مختلف را می توان نام برد.

 

مزیت لوسترهای کریستالی

لوستر کریستالی نور را به خوبی در اطراف پخش می کند و از درخشش نور بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از این لوستر در شب جلوه بسیار زیبا تری را به دکوراسیون داخلی محیط می‌بخشد. همانطور که اشاره شد لوسترهای کریستالی در دو رنگ سفید و شامپاینی تولید می شوند، رنگ شامپاینی می‌توان گفت تقریباً شبیه به دودی است.

برای دکوراسیون های کلاسیک و آنتیک استفاده از یک لوستر کریستالی کوچک می تواند بهترین گزینه باشد.

قبل از خرید لوستر کریستالی نکته ای که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت متراژ دقیق فضایی که قرار است لوستر کریستالی در آن قرار بگیرد قبل از انتخاب و خرید لوستر باید بدانید که برای چه متراژی می خواهید روس را تهیه کنید و علاوه بر آن وسعت فضا و ارتفاع سقف را نیز در نظر بگیرید.

برای فضاهایی که سقف چندان بلندی ندارند بهتر از لوسترهای آویز در این فضاها به کار نبرید اما استفاده از لوستر های سقفی کریستالی در این نوع فضاها بسیار مناسب هستند.‌ در صورتی که سالن پذیرایی بزرگی دارید می توانید از انواع لوستر های کریستالی مانند لوستر کلاسیک لوستر سقفی کریستال در و یا یک روز سر لوکس س ظاهری زیبا به منزل خود هدیه دهید.

 

نظافت لوسترهای کریستالی

برای نظافت و تمیز کردن لوسترهای کریستالی در ابتدا سرپیچ ها را پوشانده و با استفاده از از یک دستمال مرطوب که به مایع ظرفشویی آغشته شده شروع به تمیزکاری قطعات ریز و درشت کریستال ها کنید. ممکن است تمیز کاری لوسترهای کریستالی به اندازه سایر لوسترها مانند لوسترهای برنزی آسان نباشد اما آنقدر هم سخت و دشوار نیست و برای داشتن جلوه بیشتر بهتر است که در طول سال دو یا سه بار تمیز و پاکسازی شوند.

 

خرید لوستر کریستالی

لوستر کریستالی همانطور که گفته شد انواع و اقسام بسیاری دارند و تنوع در این نوع لوستر مانند سایر لوسترها بسیار زیاد است که ممکن است این موضوع شما را گیج کرده و انتخاب را کمی سخت تر کند، بنابراین بهتر است برای داشتن خریدی مطمئن حتماً به متراژ فضای محیط و بودجه خود توجه کافی داشته باشید زیرا امکان دارد لوستری که در بازار و فروشگاه ها می بینید به نظرتان بسیار انتخابی خوب و مناسب باشد در حالیکه پس از نصب در خانه متوجه می شوید که انتخاب درستی نداشته‌اید. بنابراین سعی داشته باشید که قبل از خرید لوستر منتخب خود تمامی این نکات ذکر شده را در نظر بگیرید و به آن ها توجه کافی داشته باشید. لوستر کریستالی سقفی در دو دسته آبشاری و مسطح تقسیم می شود که دسته بندی آن بر اساس آویزان بودن یا نبودن آن شکل گرفته است در دسته بندی دیگر لوستر های کریستالی از نظر شکل ظاهری به دسته هایی مانند لوسترهای کریستالی مدرن و لوسترهای کریستالی چهارگوش و لوستر های کریستالی گل گرد و ... تقسیم بندی می شوند.

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید