Performancing Metrics

معرفی انواع خودروی چانگان | اتاق خبر
کد خبر: 449243
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1400 - 10:36
از خودروهای چانگان که در بازار ایران موجود است چانگان CS35 و چانگان ایدو ( Eado) است که چانگان CS35 اولین خودروی شاسی بلند این شرکت چینی است.

به گزارش اتاق خبر، وقتی اولین خودروی چانگان تولید شد رتبه فروشی که کسب کرد زیر 10 بود و این یک موفقیت بزرگ برای آن شرکت بود که این امر سبب شد تا شرکت سایپا با چانگان وارد یک همکاری شود.

چانگان CS35

چانگان CS35 اولین بار در سال 2013 در اختیار مصرف کنندگان در کشور چین قرار گرفت و در سال 1394 برای اولین بار وارد ایران شد. چانگان فیس لیفت نیز پس از گذشت چند سال در سال 2017 میلادی به دست مشتریان خود رسید.

این مدل از چانگان در دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک موجود است که توانسته است جایگاه خوبی در بازار پیدا کند.

مشخصات فنی چانگان CS35

خودروی چانگان CS35 دارای پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 113 اسب بخار در شش هزار دور بر دقیقه است. از دیگر مشخصات فنی این خودرو گشتاور آن می‌باشد که 160 نیوتن متر در چهار هزار دور بر دقیقه است. سیستم تعلیق جلوی آن مک فرسون و سیستم تعلیق عقب آن Trailing Arm است.

ابعاد این خودرو یعنی طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با 4160، ۱۸۱۰ و1670 و فاصله محوری آن 2560 می‌باشد.

حداکثر سرعت چانگان CS35 180 کیلومتر بر ساعت است.

CS35 که یک باک 5 لیتی دارد مصرف سوخت داخل شهر آن 15 لیتر، خارج از شهر 5.8 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.2 لیتر است.

استاندارد آلایندگی این ماشین یورو 4 است.

اگر بخواهیم درباره مصرف سوخت این خودرو صحبت کنیم باید بگوییم که مصرف آن به ازای هر 100 کیلومتر 7 لیتر است و شتاب آن نیز چندان زیاد نیست.

امکانات خودرو

اگر دوست دارید با آپشن‌های چانگان CS35 آشنا شوید خوب است بدانید که این خودرو دارای کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، فرمان و صندلی از جنس چرم، سانروف (مخصوص خودروهای با دنده اتوماتیک)، آلارم برای باز بودن کمربند، دوربین نمایش برای دنده عقب، برف پاک کن در عقب، گرمکن شیشه عقب، کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی، سیستم ضدسرقت، سیستم قفل مرکزی، ABS، EBD و کامپیوتر اطلاعات سفر است.

سیستم صوتی ان نیز دارای 6 بلندگو، USB، پورت MP3 با قابلیت پخش CD Player و رادیو است.

طراحی CS35

بدنه این خودرو را ایتالیایی‌ها ب خطوطی سیال طراحی کردند. این نوع طراحی را شاید بسیاری از ایرانیان نپسندند. عمده ایرادی که از ظاهر این خودرو گرفته می‌شود از طول آن است که البته این ایراد کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد زیرا عده‌ای نیز آن را بسیار دوست دارند.

خرید دسته موتور و رفع مشکل چانگان

مشکلی که در بسیاری از خودروهای چانگان CS35 شایع می‌باشد لرزش و سروصدایی است که دسته موتور تولید می‌کند که البته جای نگرانی نیست زیرا در اغلب موارد با تعویض آن می‌توان این مشکل را حل کرد. تنها نکته‌ای که در این بخش قابل ذکر است این می‌باشد که برای خرید لوازم یدکی چانگان بهتر است آن را از مراکز معتبری مثل تری اس خرید تا دوباره به مشکل برنخوریم.

چانگان ایدو

چانگان ایدو که توسط طراحان در اروپا طراحی شد برای اولین بار در سال 2012 میلای به مردم معرفی شد.

مشخصات فنی ایدو

موتور 1.6 لیتری این خودرو توربوشارژ و ساخته شده از آلیاژی آلومینیوم است. گیربکس آن نیز 4 سرعته اتوماتیک است.

پیشرانه چانگان ایدو 4 سیلندر و 16 سوپاپ است.

حجم موتور ایدو 1598 CC است.

طول این خودرو 4620، عرض آن 1820 و ارتفاع نیز 1490 است.

مصرف سوخت داخل شهر ایدو 9.4 لیتر، خارج از شهر 5.9 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.2 لیتر است. استاندارد آلایندگی نیز یورو 4 است.

حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت  می‌باشد.

آپشن‌های چانگان ایدو

آپشن‌های این مدل از چانگان شامل آینه‌های برقی، گرمکن، صندلی و فرمان چرمی، سانروف برقی، 6 اسپیکر، دوربین برای نمایش دنده عقب و سنسور پارک دنده عقب است.

 

 

 

 

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید