Performancing Metrics

احداث دو مزرعه پرورش زالو در کردستان/۳۸۰۰ تن ماهی در استان تولید شد | اتاق خبر
کد خبر: 450847
تاریخ انتشار: 9 آذر 1400 - 19:13
مدیر شیلات جهاد کشاورزی کردستان:
سنندج – مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به ظرفیت های بالای استان در راستای توسعه این بخش، گفت: دو مزرعه پرورش زالو در استان احداث شده است.

به گزارش اتاق خبر، حمید حسین پور در گفتگو با بازار اظهار کرد: کردستان استعدادهای خوبی در راستای توسعه فعالیت های بخش شیلات در اختیار دارد و در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا از فعالیت های بخش خصوصی در این حوزه حمایت کند.

وی ضمن اشاره به میزان تولید ماهیان سردآبادی در استان کردستان در سال جاری، بیان کرد: در ۲۴۲ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان کردستان طی سال جاری در مجموع سه هزار و ۸۷۵ تن انواع ماهی در استان تولید شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در مجتمع‌های پالنگان، سیروان و قم‌چقای و مزارع سردآبی مستقل کار پرورش ماهی در استان کردستان دنبال می شود و به همین دلیل هم اکنون ۷۰۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع‌های پرورش ماهیان سردآبی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه چهار مزرعه پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت ۵۵ تن و اشتغالزایی ۱۱ نفر در هفته جهاد کشاورزی امسال افتتاح شد، بیان کرد: پنج مزرعه پرورش ماهیان سردآبی هم با ظرفیت ۱۱۰ تن و پیش‌بینی اشتغال ۱۵ نفر در حال تکمیل مزارع و تاسیسات است.

حسین پور از ساخت ۲ مزرعه پرورش زالو با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه و پیش‌بینی اشتغال ۸ نفر در استان کردستان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فعالیت های مرتبط با پرورش زالو در استان کردستان به صورت ویژه مورد حمایت سازمان قرار می گیرد.

تداوم پرداخت تسهیلات به طرح های آبزیان در کردستان

وی به تسهیلات پرداخت شده در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: در هشت ماه سال جاری ۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل  صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبزیان در کردستان پرداخت شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: همچنین در این مدت ۲۰ طرح پرورش ماهیان سردآبی متقاضی تسهیلات به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال با ظرفیت اسمی ۴۴۳ تن و پیش‌بینی اشتغال ۶۱ نفر جهت دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه ۱۴۰۰به معاونت برنامه ریزی سازمان معرفی شده‌اند.

حسین پور اظهار داشت: کردستان دارای چهار مرکز تکثیر بچه ماهیان سردآبی است که در هشت ماهه سال‌جاری یک هزار و ۳۵۰ هزار قطعه تولید بچه ماهی سردآبی داشته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر استان کردستان دارای شش تعاونی صیادی در سد شهید کاظمی سقز، سد وحدت سنندج، سد گاوشان کامیاران، سد سنگ سیاه دهگلان، دریاچه زریوار مریوان و سد گلبلاغ بیجار بوده که با تعداد ۴۲۰ نفر صیاد به صورت مستفیم و حدود ۱۸۰ نفر بطور غیر مستقیم، در حال فعالیت هستند.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری ۳ هزار و ۱۸۰ تن انواع کپور ماهیان از منابع آبی استان صید شده است، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۲۰۰ قطعه بچه ماهی گرمابی توسط بخش خصوصی در سد شهیدکاظمی سقز رهاسازی شده است.

حسین پور گفت: تعداد ۱۳ مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان مشغول فعالیت هستند که امسال ۸۴۷ هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی تولید و ۲۶ نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید