Performancing Metrics

با مراکز خرید ونک و مرزداران آشنا شوید | اتاق خبر
کد خبر: 451206
تاریخ انتشار: 8 دی 1400 - 10:48
 ونک از لحاظ دسترسی و شرایط یکی از بهترین و مهم‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌آید. جمعیت این منطقه در روز با شب بسیار متفاوت است.

 

به گزارش اتاق خبر، دلیل تراکم بالای جمعیت در طول روز در ونک، وجود تعداد بالای دفاتر اداری و شرکت‌ها در این منطقه است. با این حال منطقه‌ٔ ونک از لحاظ سکونت نیز جزو مناطق محبوب به شمار می‌آید. این منطقه‌ یکی از پویاترین مناطق در شمال شهر تهران است و آب‌ و هوای خوب، دسترسی عالی به تاکسی‌های خطی و اتوبوس‌های تندروی خیابان ولیعصر و البته امکانات شهری تراکم جمعیت را در ونک قابل ملاحظه می‌کند. به همین‌ خاطر خرید خانه و آپارتمان در ونک  طرفداران زیادی دارد. تراکم جمعیت بالا در ونک باعث شده که مراکز خرید زیادی در این منطقه ساخته شوند. پاساژ ونک و مرکز خرید آسمان ونک از جمله این مراکز خرید هستند. این دو پاساژ از قدیمی‌ترین مراکز خرید در تهران به شمار می‌آیند.

مرکز خرید آسمان ونک

مرکز خرید آسمان ونک، اولین ساختمان بلند خیابان ونک است. پاساژ آسمان ۱۳ طبقه دارد. دو طبقه از آن تجاری و بقیه اداری هستند. در یازده طبقه‌ٔ اداری آن ۱۱۸ واحد ۶۵ تا ۹۰ متری قرار گرفته‌اند. همچنین چهار طبقه پارکینگ دارد که مخصوص کسبه و واحدهای اداری است و سایرین اجازه‌ٔ استفاده از پارکینگ را ندارند. پس اگر قصد رفتن به پاساژ آسمان ونک را دارید باید به فکر جای پارک ماشین خود در بیرون از پاساژ باشید. اگر چه مرکز خرید آسمان ونک جزو اولین پاساژهای لوکس به شمار می‌آید؛ اما فروشندگان مشتری مدار آن قیمت‌ اجناس را به صورت رقابتی و مناسب در نظر می‌گیرند. این مرکز خرید شامل ۶۵ واحد تجاری است‌. بیشتر این مغازه‌ها پوشاک و کیف و کفش زنانه می‌فروشند. گرچه مغازه‌های دیگری چون نمایندگی چینی زرین، انارگل، خانه سفید و دیگر مغازه‌های قدیمی نیز در آنجا قرار دارند. در کل برای پیدا کردن جنس مورد نظرتان با کیفیت خوب و قیمت مناسب باید کمی در پاساژ بگردید.

پاساژ ونک

پاساژ ونک هم یکی دیگر از مراکز محبوب و مشهور خیابان ونک است. پاساژ ونک نزدیک به ۳۰ سال قدمت دارد. این پاساژ از لحاظ تعداد طبقات یارای رقابت با مرکز خریدهای دیگر را ندارد؛ اما فروشگاه‌های شیک و زیبای آن بانوان مشکل پسند را راضی نگه داشته است. این پاساژ خاطره‌انگیز لباس‌هایی شیک با بهترین برند‌های داخلی و خارجی را عرضه می‌کند. به همین دلیل افراد خوش سلیقه و شیک پوش سال‌هاست که مشتری دائمی این پاساژ هستند. آنها برای خرید قبل از رفتن به هر جای دیگر اول به پاساژ ونک سر می‌زنند. با وجود قیمت‌های گران کالاهای لوکس پاساژ ونک، مشتریان زیادی در طول روز به این پاساژ مراجعه می‌کنند. فروشندگان قدیمی پاساژ ونک در حرفه‌ٔ خود تخصص دارند و به همین دلیل بهترین و به روزترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اکثر فروشگاه‌های این پاساژ لباس‌ها و کیف و کفش‌های زنانه می‌فروشند. در میان فروشگاه‌ها اجناس متنوع دیگری نیز مشاهده می‌شوند. در کل اکثر افراد راضی از خریدشان از پاساژ ونک بیرون می‌آیند. در فضای بیرونی پاساژ ونک نیز شاهد مغازه‌های طلافروشی و عتیقه‌فروشی هستیم. در طبقات اول و دوم مرکز خرید ونک کافه‌هایی برای رفع خستگی مشتریان قرار دارند. اگر حتی قصد خرید از این پاساژ را ندارید، حتما برای استفاده از کافه‌های خوب به آنجا سر بزنید. به غیر از این دو مرکز خرید نوستالژی، چند مرکز خرید کوچک دیگر در ونک واقع شده‌اند. مرکز خرید سئول، مرکز خرید ونک پارک و دیگر مراکز خرید از جمله این مراکز هستند. مراکز خرید ونک مشتریان زیادی را از نقاط دیگر تهران به این محله می‌کشد.

مراکز خرید مرزداران

در محله‌ٔ مرزداران برخلاف ونک بیشتر مراکز خرید، محل خرید ساکنان منطقه و در کل محلی هستند. مرکز خرید پردیسان و فروشگاه پلاسکو از جمله مراکز خرید مرزداران هستند. مرکز خرید پردیسان در خیابان سپهر مرزداران قرار دارد. اینجا ۳۰ فروشگاه دارد که فروشگاه‌های آن وسایل خانه، لوازم تحریر، لوازم صوتی و تصویری، لباس و غیره می‌فروشند. حتی آرایشگاه مردانه نیز در مرکز خرید پردیسان قرار دارد. اکثر ساکنان مرزداران از فروشگاه‌های پلاسکو و جانبو و مغازه‌های محلی خرید می‌کنند. محله‌ٔ مرزداران گرچه دسترسی نسبتا خوبی به وسیله‌ٔ اتوبان یادگار امام به مرکز شهر دارد؛ اما از محله‌ٔ ونک کم رفت‌و‌آمد‌تر و خلوت‌تر است. برای خرید آپارتمان در مرزداران از طریق سایت دیوار از قیمت‌ها مطلع شوید.  مرکز خرید الوند یکی دیگر از مراکز خرید  مرزداران است. این مرکز خرید در خیابان ابراهیمی قرار دارد و بیشتر واحدهای آن اداری هستند. مرکز خرید الوند نزدیک شیرینی فروشی ماه‌بانو است که ایستگاه اتوبوس نزدیک آن است. خط اتوبوس میدان صنعت و متروی صادقیه از آنجا عبور می‌کند. محله‌ٔ مرزداران مغازه‌های محلی زیادی دارد که با قیمت‌های مناسب اجناس خود را به فروش می‌رسانند. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید