Performancing Metrics

بودجه طرح‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 451260
تاریخ انتشار: 11 دی 1400 - 17:31
دولت در سال آینده بودجه عمرانی را بالغ بر ۲۵۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته، این درحالی است که بودجه عمرانی امسال حدود ۱۷۶ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، دولت سیزدهم در بودجه عمومی کشور مصارف (هزینه‌های جاری، بودجه عمرانی و…) را حدود یک هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. این رقم در مقایسه با قانون بودجه ۱۴۰۰ حدود یک هزار میلیارد تومان بیشتر است. سال گذشته میزان بودجه عمومی دولت یک هزار و ۲۷۷ هزار میلیارد تومان بسته شده بود.

بودجه عمرانی که در این بخش دیده شده است از اهمیت زیادی برخوردار است. دولت در سال آینده بودجه عمرانی را بالغ بر ۲۵۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته، این درحالی است که بودجه عمرانی امسال حدود ۱۷۶ هزار میلیارد تومان است.

درواقع، بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان (بیش از ۴۲ درصد) بیشتر از بودجه عمرانی امسال است.

به نظر می‌رسد بیشتر تمرکز بودجه عمرانی بر مشکلات تنش آبی و خشکسالی در کشور است به طوری که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات منابع آب از ۹.۳ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۰ به ۲۲.۳ هزار میلیارد تومان در جهت رفع تنش‌های آبی و تقویت آبرسانی پایدار به مناطق ضروری شهری و روستایی؛ افزایش یافته است.

همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه (بودجه عمرانی) نسبت به سال ۱۴۰۰ با بیش از ۴۳ درصد رشد به ۲۵۱ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید