Performancing Metrics

خبر خوش مدیرعامل دخانیات برای توتون کاران گلستانی | اتاق خبر
کد خبر: 451529
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1400 - 19:27
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در دیدار با استاندار و معاون اقتصادی استانداری گلستان، ضمن اعلام خرید نقدی همه توتون های کشاورزان گلستانی گفت: بدهی شرکت دخانیات به کشاورزان گلستانی به‌زودی پرداخت می شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فارس، محمد شیخان، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در سفر به استان گلستان با استاندار و معاون اقتصادی استانداری گلستان دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر اینکه شرکت دخانیات ایران قدمت صدساله دارد، افزود: در دهه‌های گذشته هم در حوزه ‌‌تولید و هم در حوزه کشت از رضایتمندی توتونکاران برخوردار بودیم ولی در یک دهه‌ی اخیر، به خاطر سیاست های نادرست و اشتباه خصوصا در حوزه قیمت گذاری توتون دچار زیان های زیادی‌ شدیم که موجب ورود دلالان به عرصه دخانیات شد و کشت توتون داخل از ده هزار تن به زیر هزار تن رسید.

شیخان ضمن اعلام حمایت از کشاورزان، گفت:‌ از مسئولین استانداری بخصوص استاندار می خواهیم که ما را در حمایت از توتون کاران گلستانی یاری و کمک کنند.

وی با آمادگی خرید نقدی تمام توتون‌های انبار شده از کشاورزان گلستانی بیان کرد که توصیه ما به کشاورزان این است که توتون های خود را به شرکت دخانیات بفروشند چون بهترین خریدار شرکت دخانیات ایران می باشد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران رویکرد صادراتی را بهترین مسیر برای محکم شدن رابطه شرکت دخانیات با کشاورزان دانست و با اشاره به مرغوبیت بالای توتون گلستان از استاندار خواست با حمایت از مجموعه دخانیات، اولین سایت صادراتی را در استان گلستان رقم بزنیم.

شیخان نوع نگاه سیاسی در گذشته را از علل عدم توجه به دخانیات گلستان اعلام کرد و افزود: از ظرفیت خوب این استان استفاده نشده و ما باید برنامه ریزی خط تولید اضافه مجتمع دخانیات استان رو توسعه دهیم.

وی گفت: متاسفانه مجوزهای بی رویه در وزارت صمت موجب ورود دلالان و واسطه‌ها شده که ضررهای جبران ناپذیری به کشاورزان وارد کرده است و ما در دولت جدید سعی می کنیم جلوی این مجوزهای بی رویه گرفته شود تا کشاورزان بطور مستقیم از طریق شرکت دخانیات محصول خود را صادر کنند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران اعلام کرد که تولید سیگار در حال حاضر با وجود قدمت صدساله شرکت دخانیات و ماشین آلات بیشتر به کمتر از ده هزار میلیارد نخ رسیده است در حالی‌که در مقاطعی ۲۵ هزار میلیارد نخ سیگار تولید میکردیم که این امر با حضور شرکت های خارجی باعث لاغر شدن شرکت دخانیات شده است.

شیخان تاکید کرد: هر تصمیمی که نفع آن به کشاورزان برسد، ما از آن حمایت می کنیم.

د‌ر این مراسم همچنین زنگانه استاندار گلستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و خیر مقدم به مدیرعامل شرکت دخانیات اظهار امیدواری کرد که با توجه به‌ رزومه های مدیریتی ایشان، شاهد یک دوره تحول آفرین در دخانیات کشور بخصوص استان گلستان باشیم.

وی افزود: در این چند روز که به مناسبت دهه فجر، شاخصه های استان و کشور را در این ۴۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی بررسی می کردیم، در برخی حوزه‌ها بی نظیر عمل شده است که نشان از اعتماد و علاقه مردم به انقلاب می باشد.

استاندار گلستان با خواندن پیام یکی از کشاورزان در مورد عدم حمایت از توتون باسما، ادامه داد که نباید سرنوشت توتون گلستان هم مانند پنبه شود.

زنگانه با بیان اینکه پایداری کشت در حمایت از کشاورزان است، اظهار امیدواری کرد که این حمایت در هر دو حوزه اتفاق بیفتد.

در ابتدای این دیدار دهنوی معاون اقتصادی استانداری گلستان، ضمن با اشاره‌ به تولید حدود ۶۵ توتون کشورتوسط توتونکاران گلستان انجام گفت: ما خواهان خرید تضمینی توتون و واگذاری خرید به شرکت‌های داخلی استان شد.

وی همچنین به‌ کیفیت بالای توتون در استان گلستان اشاره کرد و خواستار خرید این توتون با قیمت مناسب شد.
معاون اقتصادی استانداری گلستان بر لزوم  سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی در حوزه خط تولید توتون تاکید و اظهار امیدواری کرد که به برکت سفر دکتر شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران این مهم انجام بپذیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید