Performancing Metrics

عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 451536
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1400 - 19:53
به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، پس از چند سال توقف، نخستین سفر، ساعت ۱۸:۰۰ عصر چهارشنبه به وقت محلی از ایروان به مقصد استانبول با ۶۴ سرنشین آغاز شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فارس، پروازهای مستقیم میان ترکیه و ارمنستان از عصر دیروز ( چهارشنبه، ۲ فوریه) از سر گرفته شد و یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی «فلای وان ارمنیا» از فرودگاه بین‌المللی «زوارتنوتس» ایروان به سمت استانبول حرکت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، پس از چند سال توقف، نخستین سفر، ساعت ۱۸:۰۰ عصر چهارشنبه به وقت محلی از ایروان به مقصد استانبول با ۶۴ سرنشین آغاز شد و در ساعت ۱۹:۴۰ به وقت ترکیه، این پرواز در استانبول بر زمین نشست. به اعلام مقامات مسئول شرکت هواپیمایی مذکور، پرواز از استانبول به مقصد ایروان نیز شب گذشته انجام شد. این پروازها در راستای عادی‌سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان پس از توافق مقامات دو کشور، صورت می‌گیرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه درخصوص نخستین دیدار «سردار قلیچ» نماینده ترکیه و «روبن روبینیان» نماینده ارمنستان در مسکو، ترکیه و ارمنستان در ژانویه گذشته توافق کردند که مذاکرات را با هدف عادی سازی کامل روابط بدون پیش شرط ادامه دهند.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید