Performancing Metrics

پروژه‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه و قلب بیمارستان لبافی‌نژاد افتتاح شد | اتاق خبر
کد خبر: 451606
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1400 - 21:17
با حضور وزیر بهداشت؛
پروژه‌های بیمارستان لبافی‌نژاد تهران شامل بخش مراقبت‌های ویژه CCU با تجهیزات اکوکاردیوگرافی، بخش قلب و ریه و پاویون ویژه اساتید عصر چهارشنبه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا،به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، وزیر بهداشت ضمن افتتاح پروژه های بیمارستان‌ لبافی نژاد، عملکرد و وضعیت این مرکز را به لحاظ ارائه خدمات درمانی به بیماران مطلوب عنوان کرد.

وی با ادای احترام به شهدای میهن اسلامی به ویژه شهدای مدافع سلامت، به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مورد وثوق بودن پزشکان در حوزه مبارزه با کرونا و واکسیناسیون علیه این پاندمی اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ضرورت تلاش‌ و مجاهدت اعضای جامعه نظام سلامت برای اجرای ماموریت‌ها برای خدمت به جامعه، لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را یادآور شد.

وی با اشاره به پیشرفت های شگرف کشور در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه پزشکی، پیشرفت در حوزه علوم پزشکی و بهداشت و درمان کشور را از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

وزیر بهداشت عملکرد بیمارستان لبافی نژاد را نمونه بسیار موفقی از مشارکت مطلوب بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی دانست.

عین اللهی با بیان اینکه بیمارستان لبافی نژاد محصول انقلاب اسلامی است، دستاوردهای این مرکز را نتیجه مجاهدات خالصانه بنیان گذاران این بیمارستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان نقش مهمی در ارائه خدمت به افراد کمتر برخوردار دارد، توانایی های علمی این مرکز را در حوزه های مختلفی مانند ارولوژی و چشم پزشکی یادآور شد.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه کرونا به عنوان یک واقعه تلخ جهانی، قابلیت ها و ظرفیت های علمی و اجتماعی کشورها را نمایانگر ساخت، از همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم برای خدمت به همنوعان قدردانی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها با بیان اینکه از بیمارستان لبافی نژاد می‌توان به عنوان یک نمونه موفق در حوزه ادغام آموزش، پژوهش و ارائه خدمات نام برد، اظهار کرد: علی رغم استقرار این مرکز در غرب منطقه ۴، بیشتر مراجعان این مرکز از افراد کمتر برخوردار هستند، می‌توان این مرکز را نمونه موفقی از تلفیق حوزه‌های خدمات تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی دانست.

علیرضا زالی با بیان اینکه نیروی انسانی و سرمایه گذاری در این مرکز توسط تامین اجتماعی و نیروی تخصصی و علمی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تامین شده، این مدل تلفیقی را نمونه ای منحصر به فرد و موفق در سطح کشور توصیف کرد.

وی با اشاره به کیفیت بالای ارائه خدمات در این مرکز، از اعلام آمادگی دانشگاه برای بازآفرینی مدل های مشابه با همکاری سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دو قطب بزرگ چشم پزشکی و ارولوژی کشور در این بیمارستان مستقر است، افتتاح بخش قلب و ریه را از دیگر ظرفیت‌های برجسته این مرکز برشمرد.

رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لبافی نژاد نیز با اشاره به ظرفیت های علمی و خدماتی این مرکز در حوزه های مختلف به ویژه چشم پزشکی و ارولوژی، از خدمات کادر بیمارستان برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی در دوران مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

محمد حسین سلطانی خواستار توجه ویژه به این مرکز شد و افتتاح پروژه های این مرکز را در کمترین زمان ممکن با مشارکت و همکاری سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نقطه عطفی در تاریخ این مرکز برای بهبود سطح ارایه خدمات به اقشار مختلف جامعه دانست.

در ادامه این مراسم از کتاب جامع ارولوژی ایران با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد و ناصر سیم فروش رییس بخش ارولوژی و پیوند کلیه بیمارستان لبافی نژاد نیز با اشاره به ظرفیت های علمی این مرکز در حوزه های مختلف، کتاب جامع اورولوژی ایران را دستاورد بسیار مهمی در حوزه ارولوژی در سطح دنیا دانست.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عملیات ساخت بخش قلب و ریه این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع از اسفند سال ۹۹ آغاز شد و این بخش با ظرفیت ۲۱ تخت و با صرف اعتباری بیش از چهار میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است. 

همچنین بخش مراقبت های ویژه CCU این بیمارستان که طی سه ماه و در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع ساخته و تجهیز شده، دارای هفت تخت و اکوکاردیوگرافی پیشرفته شامل استرس اکو و اکومری سه بعدی است که برای آن، دو و نیم میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

پاویون اساتید این بیمارستان نیز در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و اعتباری بیش از دو میلیارد تومان در چهار ماه ساخته و تجهیز شده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید