Performancing Metrics

افزایش ۹۰ درصدی استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان کالا | اتاق خبر
کد خبر: 451796
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1400 - 16:51
رئیس کل گمرک گفت: گمرک طی ۱۱ ماه مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان حقوق ورودی اخذ شده بابت کالاهای وارداتی به کار رفته در محصولات صادراتی را به صادرکنندگان مسترد کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر ،رئیس کل گمرک گفت: گمرک طی ۱۱ ماه مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان حقوق ورودی اخذ شده بابت کالاهای وارداتی به کار رفته در محصولات صادراتی را به صادرکنندگان مسترد کرد.

علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: گمرک طی ۱۱ ماهه سال‌جاری مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان حقوق ورودی اخذ شده بابت کالاهای وارداتی به کار رفته در محصولات صادراتی را به صادرکنندگان مسترد کرده است. این رقم نسبت به سال ۹۹ که معادل ۹۴ میلیارد تومان بود حدود ۹۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به بسته‌های حمایتی و تسهیلات فراهم شده از سوی گمرک برای تولیدکنندگان کالاهای صادراتی، افزود: استرداد حقوق و عوارض ورودی به صادرکنندگان بر اساس قانون صورت می‌گیرد و باعث کاهش هزینه تولید و صادرات کالا شده و توان مالی واحدهای تولیدی را تقویت می‌کند.

مقدسی تصریح کرد: به منظور تسریع در فرآیند استرداد حقوق و عوارض کالای به کار رفته در اقلام صادراتی، گمرک ایران به تمامی گمرکات مراکز استان‌ها و حوزه‌های نظارت در این زمینه تفویض اختیار کرده و همچنین از طریق دفاتر ستادی به ویژه دفتر صادرات پیگیر چگونگی انجام این کار و رفع موانع احتمالی آن است.

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید