Performancing Metrics

اولین واکنش علم‌الهدی به جنگ اوکراین | تصاویر اوکراین دل آدم را به درد می‌آورد | اتاق خبر
کد خبر: 451817
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1400 - 17:23
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در یک رقابت قدرت در دنیا که قدرتمندان دارند با هم رقابت می‌کنند، زن و بچه از خانه و زندگی خود آواره شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: روز پاسدار را به نهاد اقتدار نظام سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی و غیور مردان دلاور این نهاد مقدس  تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که  در روز مبعث ارائه فرمودند دو نکته قابل توجه در فرمایشاتشان بود که در ظاهر یک تبیین بود اما اگر دقیقا فرمایش رهببر معظم را بخواهیم تحلیل کنیم این دو نکته، دو راهبرد برای حرکت اجتماعی جامعه انقلابی بود ایشان فرمودند در روی کره زمین بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) تنها موردی که بعثت رسول الله و تجربه بعثت تجدید شد انقلاب مقدس اسلامی  و پیروزی انقلاب بود. روزی که پیامبر اکرم(ص) مبعوث به رسالت شدند یک نفر بودند بالای کوه صفا  که به پیامبر قرآن نازل شد بدن پیامبر را سنگسار کردند و همه با پیغمبر مخالفت کردند و تمام جریانات زور و زر و روسای قبایل و همه امکانات مادی و شیطانی دوره جاهلیت مقابل پیغمبر ایستادند و ایشان تنها یک نفر بودند.

علم‌الهدی تصریح کرد: مردم آمدند دور پیغمبر را گرفتند، مردمی که فاقد همه چیز بودند و امکانات اولیه نداشتند و جمعیت آن ها را فقرا و مزدوران، چوپانان و برده‌ها تشکیل می‌دادند این مردم ضعیف با پیغمبر اسلام را بر همه دنیا حاکم کردند؛ این بعثت رسول الله بود. این قصه درست در انقلاب اسلامی ایران نیز بود، روزی که امام خمینی(ره) نهضت خود را اعلام کردند یک نفر بود حتی در داخل حوزه علمیه همه با امام خمینی همراه نبودند و می‌گفتند نمی‌شود و این راه و شدنی نیست و این کار عملی نیست و مردم آمدند دور امام را گرفتند و پای انقلاب ایستادند و خون دادند، جوان دادند، جان دادند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و این تجربه بعثت پیامبر بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری راهبردی است  اینکه مردم شما باید مانند زمان پیغمبر عمل کنید. مردم زمان پیغمبر نه دنبال امکانات بودند نه دنبال قدرت و نه در خط دفاع در برابر دشمن به نیروهای مادی و نظامی، پول و ثروت اتکا نداشتند و فقط می‌گفتند الله مولانا و لا مولا لکم و شما باید اینطور باشید. ما پیغمبر را قبول داریم و ایمان داریم  پس باید مانند زمان پیامیر عمل کنیم.

وی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری در نکته دوم فرمودند اوج عزمت پیامبر و اسلام زمانی بود که ایشان در مدینه حکومت تشکیل دادند اظهارکرد: پیامبر اسلام تا حکومت  تشکیل ندادند مورد تجاوز و تهاجر بودند؛ مسلمانان اذیت  و آزار می‌شدند و به همین دلیل مجبور به هجرت به حبشه شدند؛ نظام مقدس اسلامی ما امروز اوج قدرت اسلام و عظمت این انقلاب در روی کره زمین است.

 

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: آن‌هایی که سکولار  هستند و می‌گویند دین از سیاست جداست، آن‌هایی که در مقام دین داری خود تنها به خواندن زیارت عاشورا و دعای کمیل اکتفا می‌کنند و هیچ کاری به کار نظام و حکومت و انقلاب ندارند یا پیغمبر را نشناختند یا به پیغمبر واقعی ایمان نیاورده‌اند و نمی‌دانند اسلام چیست. در آن زمان مردم پای اسلام و پیغمبر ایستادند و خون دادند؛ امروز هم همان است و خطر ادامه راه خط پیغمبر است و همه ما باید با تمام توان و قدرت بایستیم و مبارزه کنیم.

علم‌الهدی ادامه داد: نکته سومی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند و نقش راهبردی برای نظام و جامعه ما داشت این بود که فرمودند پیغمبر در جریان جاهلیت آن زمان قیام کردند اما انقلاب ما در برابر جاهلیت امروز است و این جاهلیت یک جاهلیت جهانی است و قدرت‌های استکباری جاهلیت مدرن از جاهلیت عرب‌های آن روز مکه خیلی بدتر است، هم ناپاک تر و هم قصاوتمند تر و هم غیر انسانی تر است.

وی خاطرنشان کرد: روسای قبایل جاهلیت عرب با تمام جاهلیتشان آنقدری که جاهلیت امروز امریکایی در دنیا جنایت می‌کنند جنایت نکردند؛ ۳۰۰سال پیش مردمی از گوشه دنیا حرکت کردند و قاره‌ای را کشف کردند که عده ای رنگین پوست زندگی می‌کردند، قاره‌ای که معدن، زمین حاصلخیز داشت و برای اینکه روی این ثروت مسلط شوند افراد را قتل عام کردند؛ کجای جاهلیت عرب چنین جنایاتی انجام دادند؟مسلط شدند و تشکیل حکومت دادند و برای اینکه بر دنیا مسلط شوند همه دنیا را بچاپند در جنگ جهانی اول و دوم میلیون‌ها آدم را در روی کره زمین کشتند و قتل عام کردند و امروز نیز در مرحله‌ای هستند که می‌خواهند کدخدای دنیا شوند چقدر جنایت می‌کنند و بحران سازی می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برادران و خواهران قضیه اوکراین، تصویرهایی که تلویزیون نشان می‌دهد دل آدم را به درد می‌آورد حال هر مذهب و دین و عقیده‌ای که دارند؛ زن جوان فرزندش را در بغل گرفته و صدای انفجار می‌آید و از اینور به آن ور فرار می‌کند، خانه‌ها خراب شده است و ۶۰۰هزار نفر در زمستان و سرما در نقطه سردسیر دنیا از خانه و زندگی آواره شده‌اند و از کشور خود بروند در کشوری دیگر پناه ببرند. واقعا کجای جاهلیت عرب چنین حرکت‌هایی را داشت؟

وی افزود: در شرایطی که بیشتر مردم درگیر کرونا هستند و در فصل سرما، ۶۰۰هزار زن و مرد و بچه، پیر و جوان آواره شده‌اند چرا که رقابت قدرت در دنیا را می‌خواهند نشان دهند و با هم مسابقه قدرت بگذارند، جاهلیت از این بدتر؟ ما با این جاهلیت روبه رو هستیم لذا باید با اسلام بیاییم و جاهلیت را براندازی کنیم همانطور که پیامبر اسلام براندازی کرد و این تبعیض و فساد را در دنیا از بین ببریم.

علم‌الهدی عنوان کرد: تحلیل کنید که اسلام چه نعمتی است؟ دین و ایمان چه نعمتی است؟ هشت سال جنگ نابرابر را همه دنیا بر ما تحمیل کرد به نام صدام و حزب بعث،همه دنیا دست به دست هم دادند تا ما را نابود کنند اما در طی ۸سال از خانواده‌های مناطق جنگی ما یک خانواده به بیرون از کشور نرفت و مردم در شهرهای خودمان به آن‌ها پناه دادند. روزی که دشمن با تمام امکانات به ما حمله کرد گلوله و توپ و خمپاره نداشتیم و مردم ایران و جوانان ما مردانه آمدند و جلوی دشمن را گرفتند.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: جوان‌های نسل سه و چهار بروید اخبار جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را بخوانید، این تنها تصاویر و نقل قول‌ها کفایت نمی‌کند. الان جنگ اوکراین را می‌بینید عین همین قضیه اکراین بر سر خرمشهر ما آمد؛ شهید محمد جهان آرا و بسیاری جوانان دیگری را داشتیم که از دست دادیم جوانی بیست و چند ساله که هیچ تجربه ای از جنگ نداشتند خرمشهر را جمع کرد. تنها با یک تفنگ ایستادند و دشمن را با تانک‌ و تجهیزات و تسهیلات مدرن پشت دروازه خرمشهر متوقف کردندو نیروهای بعثی نتوانستند جلو بیایند.

وی گفت: ما چنین جوانانی داشتیم که این‌طور مردانگی نشان می‌دادند، این انقلاب به دست شما افتاده، حالا شما دنبال این هستید که کجا تار کمتر زدند، کجا تار بیشتر زدند؟ چند ماه آبادان در محاصره دشمن بود و بعد رزمندگان لشکر ثامن‌الائمه از این شهر بلند شدند رفتند به آبادان و حصر آبادان را شکستند، این‌ها نمونه‌های بی‌نظیر در دنیا است.

علم‌الهدی بیان کرد: امروز ببینید بر سر اوکراین چه آمد و به سر خرمشهر چه آمد اما ما ایستادیم و همه دنیا ما را تحریم کردند، یک نفر به ما کمک نکرد حتی یک نفر نگفت در آبادان به شما ظلم می‌کنند، حرفش را هم نزدند، بچه‌های ما ایستادند، از انتهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و روستاهای مشهد مردم نان می‌پختند برای رزمندگان می‌بردند به جبهه تا پشتیبان لشکر باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز عزت انقلاب ما در دنیا طنین‌انداز است و دشمن ما نابود و بدبخت شده و اثری از اسمش هم نمانده، این اسلام است، این دین است، اگر اسلام حاکم شود، اینطور اتفاق می‌افتد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید