Performancing Metrics

میلگرد؛ مصالحی مهم در ساخت و ساز و صنایع | اتاق خبر
کد خبر: 451883
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1400 - 11:50
کاربردهای میلگرد و عوامل موثر بر قیمت آن + مرجعی معتبر جهت خرید آهن‌آلات
در صنعت ساخت و ساز همواره از انواع مصالح فلزی استفاده می‌شود. در این میان، میلگرد و تیرآهن از بالاترین اهمیت در ساخت و ساز برخوردار هستند.

در حال حاضر نیز شما می‌توانید در بازار، میلگرد و آهن را با کیفیت‌ها و برندهای مختلف تهیه کنید. در این میان فاکتورهایی وجود دارند که در کنار هم باعث می‌شوند تا این مصالح قیمت‌های مختلفی در بازار داشته باشند. از این رو در این مطلب قصد داریم تا کاربردهای میلگرد و آهن، عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن‌ها و همینطور برندهای برتر تولیدکننده میلگرد را بررسی کنیم.

 

چه چیزی باعث می‌شود که آهن‌آلات در ساخت و ساز طرفدار داشته باشد

آهن به دلیل ویژگی‌های خاص خود مانند چکش‌خواری این امکان را دارد تا در بخش‌های صنایع و در اشکال مختلف مانند میلگرد و تیرآهن مورد استفاده قرار بگیرد. اما هرکدام از این مصالح دارای استانداردهای مختلفی هستند که هرکدام از آن‌ها دارای قیمت‌گذاری متفاوتی هستند. همچنین به دلیل نوع متریال به‌‎کار رفته در ساخت آن مصالح نیز ممکن است شما در بازار یک نوع مصالح با یک نوع استاندارد را با قیمت‌های متفاوتی مشاهده کنید.

کاربردهای میلگرد را بشناسید

میلگرد یکی از مصالح مهم آهنی مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز است. به لطف میلگرد شما می‌تواند آرماتوربندی را در سازه مورد نظر خود به بهترین شکل اجرا کنید. درست مانند آهن، میلگرد نیز دارای استانداردهای مختلفی است و در ساخت هرکدام از آن‌ها نیز از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. از این رو، ممکن است شما برای یک نوع استاندارد میلگرد، برندهای متنوع با قیمت‌های مختلفی را مشاهده کنید.

برندهای برتر تولیدکننده میلگرد در ایران

میلگرد به دلیل استفاده زیاد در صنایع مختلف در ایران در تیراژهای بالا توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود. در این میان، میلگردهای مختلفی نیز از خارج وارد ایران می‌شوند که به نسبت برندهای داخلی قیمت بالاتری دارند. همچنین ممکن است استانداردهای آن‌ها نیز با استانداردهای داخل ایران متفاوت باشد.

برندهای ایرانی در صنعت ذوب آهن و تولید فولاد از رتبه بالایی برخوردار هستند و همواره محصولات خود را به کشورهای مختلفی حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند. از جمله برترین کارخانه‌های ذوب آهن و تولید فولاد در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
  • فولاد خراسان
  • کارخانه فولاد میانه
  • کارخانه فولاد آناهیتا گیلان
  • مجموعه تولید فولاد روهینا
  • فولاد کوثر اهواز
  • فولاد بافق یرد
  • کارخانه فولاد ابرکوه یزد
  • مجتمع فولاد شاهین بناب

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد و آهن‌آلات

موارد مختلفی وجود دارند که هرکدام بر قیمت هریک از مصالح آهن و میلگرد تاثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به متریال به‌کار رفته در ساخت مصالح مورد نظر، ناخالصی آهن به‌کار رفته در ساخت میلگرد، برند تولیدکننده، استاندارد خاص میلگرد و آهن، میزان عرضه و تقاضا، کیفیت ساخت مصالح و خرید جزئی یا عمده اشاره کرد.

میزان عرضه و تقاضا؛ عاملی تاثیرگذار بر قیمت میلگرد و آهن

اگر شما عبارت " قیمت هر کیلو آهن امروز" را امروز و فردا جست و جو کنید، متوجه می‌شوید که قیمت‌ها دائما درحال تغییر هستند. در این میان، ممکن در مدت یک ماه، قیمت یک نوع مصالح آهنی مانند میلگردی با استاندارد A3 افزایش شدید پیدا کند. این روند قیمتی بیشتر به موضوع عرضه و تقاضا برمی‌گردد.

زمانی که میزان تقضا برای یک نوع مصالح خاص افزایش پیدا کند و در عین حال میزان عرضه آن به بازار افزایش پیدا نکند، شاهد افزایش قیمت برای آن نوع مصالح خواهیم بود. در این صورت، قیمت آن مصالح حبابی می‌شود و در آینده و پس از ترکیدن این حباب، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

نوع استاندارد میلگرد

در کشورهای مختلف، از مصالحی با استانداردهای متنوع استفاده می‌شود. به عنوان مثال، میلگردهای نوع A1، میلگردهایی بدون آج هستند و از فولاد نرم ساخته شده‌اند. در عین حال، میلگرد‌های A4، مصالحی از جنس فولاد سخت و آجدار هستند. بدیهی است که در زمان خرید، قیمت این میلگردها با همدیگر متفاوت باشد.

نوسان قیمت دلار؛ عاملی موثر بر تغییر قیمت روزانه میلگرد و آهن

اگر عبارت " قیمت میلگرد بناب " را هرروز جست و جو کنید، متوجه می‌شوید که امکان ندارد قیمت یک نوع مصالح در دو روز کاملا ثابت باشد. عدم ثبات قیمت مصالحی مانند میلگرد نیز دلایل مختلفی دارد. نوسان دلار می‌تواند عاملی بر تغییر قیمت این نوع مصالح باشد. به دلیل اینکه در بسیاری از مواقع، مواد اولیه جهت تولید مصالحی مانند میلگرد از خارج از کشور وارد ایران می‌شوند، نوسان قیمت دلار می‌تواند روی قیمت تمام‌شده میلگرد و مصالح آهنی دیگر نیز تاثیر مستقیم بگذارد.

برند تولیدکننده؛ یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد

زمانی که برای خرید یک نوع مصالح آهنی مانند میلگرد اقدام می‌کنید، متوجه می‌شوید که برند تولیدکننده می‌تواند عاملی بر تفاوت قیمت یک نوع مصالح با دیگری باشد. به عنوان مثال، با جست و جوی عبارت " قیمت میلگرد ابهر" متوجه می‌شوید که قیمت میلگردهای این برند با میلگردهای برندهای دیگر مانند بناب متفاوت هستند. این تغییر قیمت در برخی مواقع می‌تواند به دلیل کیفیت بالاتر محصولات آن یا در برخی مواقع نیز به دلیل اعتبار بیشتر برند باشد.

کیفیت؛ اصلی‌ترین دلیل تفاوت قیمت مصالح آهنی

مصالح آهنی دارای میزان ناخالصی‌های مختلف و همینطور کیفیت متفاوتی هستند. به همین خاطر، زمانی که برای خرید میلگردی با یک نوع استاندارد اقدام می‌کنید، متوجه می‌شوید که چندین مدل از استاندارد مورد نظر شما با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد.

تهران آهن؛ برترین مرجع دریافت قیمت و خرید مصالح آهنی در ایران

آهن و مصالح آهنی در بازار با اشکال و استانداردهای متنوعی وجود دارند. همچنین برندهای مختلفی در بازار ایران وجود دارند که انواع مصالح آهنی از جمله میلگرد را تولید می‌کنند. اگر قصد خرید میلگرد و دیگر مصالح آهنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از مرجعی مطمئن برای خرید و دریافت قیمت استفاده کنید. در این زمینه، ما به شما مجموعه تهران آهن را پیشنهاد می‌دهیم. کارشناسان تهران آهن همواره پاسخگوی شما هستند و با یک تماس تلفنی ساده می‌توانید از مشاوره برای خرید انواع مصالح آهنی برخوردار شوید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید