Performancing Metrics

اعدام ۸۱ انسان مظلوم به دست آل سعود اقدامی غیرانسانی و با حمایت آمریکا است | اتاق خبر
کد خبر: 451922
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1400 - 12:14
معاونان فرهنگی دانشگاه‌های ایران در بیانیه محکومیت آل سعود
معاونان فرهنگی دانشگاه‌های ایران، در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت اخیر رژیم آل سعود در اعدام ۸۱ جوان شیعه معترض، این اقدام را غیراسلامی و غیرانسانی تحت حمایت دولت استکباری آمریکا دانستند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا،به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، در بیانیه معاونان فرهنگی دانشگاه‌های ایران در محکوم کردن جنایات آل سعود در اعدام جوانان شیعه آمده است: هنوز خاطره‌ دهشتناک و تلخ به شهادت رساندن مظلومانه شیخ نمر توسط رژیم خودفروخته آل سعود از اذهان پاک نشده که بار دیگر خبر اعدام غیرقانونی و خاموش کردن همیشگی ۸۱ انسان مظلوم در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، جان انسانیت را به لرزه درآورده است؛ اقدامی که به اذعان سازمان‌های حقوق بشری، بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین اعدام دسته‌جمعی در دهه‌های اخیر بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سال‌هاست که ارتکاب جنایت، به سیاست اصلی حاکمان ریاض بدل شده است؛ اعدام‌های فرقه گرایانه، جنایات جنگی علیه مردم بی‌دفاع یمن، ربودن و ترور منتقدان و مخالفان سیاسی، همراهی و حمایت از سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از گروهک‌های تروریستی همچون داعش نمونه‌های روشنی برای این ادعا است.

در این بیانیه تاکید شده است: بر همگان مبرهن است که بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی، نظام سیاسی و حقوقی مستبد، خشونت‌گرا و غیردموکراتیک عربستان سعودی یکی از بزرگترین نقض کنندگان حقوق بشر است و تنها به دلیل حمایت برخی قدرت‌های استکباری تاکنون از مجازات و پاسخگویی به افکار عمومی مصون مانده است.

معاونان فرهنگی دانشگاه های ایران در این بیانیه آورده اند: شکنجه سازمان‌یافته، آزار و اذیت‌های جنسی و حبس انفرادی برای مدت زمان طولانی برخی از زنان زندانی، اعتراف‌های اجباری، تهدید به مجازات اعضای خانواده منتقدان و… تنها نمونه‌هایی از جنایت‌های بی‌شمار قرون وسطایی این مدعیان دروغین سنت و شریعت است. کجایند وجدان‌های بیدار!؟ کجا هستند انسان‌های آزادی‌خواه جهان!؟

در ادامه این بیانیه آمده است: ما معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران اسلامی به نمایندگی از جامعه بزرگ دانشگاهیان کشور، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر و دیگر اعمال غیراسلامی و غیرانسانی رژیم آل سعود تحت حمایت دولت استکباری آمریکا، در حالی که سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر با خاموشی خود دست جنایت پیشه‌گان را در انجام این اقدامات هولناک باز گذارده‌اند، از این سازمان‌ها و دولت‌ها می‌خواهیم که با ادامه دادن به سیاست برخورد دوگانه با موضوعات حقوق بشری و عدم وجود ضمانت‌های مؤثر در این زمینه، موجب گستاخی ناقضان حقوق بشر و ارتکاب پی در پی جنایت‌های مشابه نشوند. همچنین از سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی با محوریت نخبگان و دانشگاهیان می‌خواهیم که با محکوم کردن این اقدامات ننگین، مانع وارد شدن خدشه به ساحت مقدس دین اسلام و کرامت انسانی شوند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید