Performancing Metrics

نصب اکسس کنترل روی درب چوبی و ضد سرقت | اتاق خبر
کد خبر: 451975
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1401 - 15:04
در این گزارش به نحوه رمزی و ریموتی کردن درب چوبی و ضد سرقت می پردازیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، در این گزارش به نحوه رمزی و ریموتی کردن درب چوبی و ضد سرقت می پردازیم. در یک نگاه اجمالی می توان گفت برای این کار به یک عدد اکسس کنترل، یک عدد قفل مقابل برقی و چند عدد ریموت نیاز دارید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید...

معرفی دستگاه اکسس کنترل

اکسس کنترل یکی از تجهیزات کنترل تردد به شمار می رود که با توجه به افزایش شرکت های خصوصی و دفاتر اداری مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. این وسیله از کی پد، کارت خوان rfid و مدار فرمان تشکیل شده است که می توان روی آن چندین رمز عبور و کارت تعریف کرد. در این حالت با وارد کردن رمز یا نزدیک کردن کارت به دستگاه خروجی آن فعال می شود.

نصب اکسس کنترل روی درب چوبی و ضد سرقت

دستگاه اکسس کنترل مدل های مختلفی دارد. بعضی ها فقط با رمز عبور کار می کنند. برخی دیگر علاوه بر رمز عبور با کارت های rfid هم کار می کنند و دسته ای دیگر علاوه بر رمز و کارت قابلیت تعریف اثر انگشت را هم دارند.

قیمت اکسس کنترل رمزی و کارتی بسیار مناسب می باشد و به همین دلیل جزو مدل های پر فروش بازار به شمار می آید. از دستگاه اکسس کنترل می توان برای کنترلی کردن انواع درب ها استفاده کرد. به همین دلیل به آنها اکسس کنترل درب اتاق سرور و اکسس کنترل آسانسور هم گفته می شود.

این دستگاه توسط شرکت های مختلفی تولید می گردد. بنابراین از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری با هم متفاوت می باشند. به همین دلیل برای کار با این محصول حتما باید از دفترچه راهنمای مختص آن استفاده کنید.

قفل اکسس کنترل روی برد خود یک عدد رله ۱۲ ولت دارد که با وارد کردن رمز عبور صحیح، نزدیک کردن کارت مجاز یا شناساندن اثر انگشت این رله فعال می شود و برای چند لحظه فعال می ماند. زمان عملکرد این رله قابل تنظیم می باشد. اما پس از عملکرد این رله چه اتفاقی می افتد؟ در ادامه به این مورد می پردازیم...

معرفی قفل مقابل برقی

قفل مقابل برقی نوعی قفل الکتریکی برای برقی کردن درب اتاق می باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که چطور می توان درب چوبی و ضد سرقت را برقی کرد. مقابل برقی یکی از بهترین وسیله ها برای انجام این کار می باشد. این محصول از یک قاب فلزی مستطیلی شکل و یک بوبین ۱۲ ولت تشکیل شده که به هم متصل شده اند.

نصب اکسس کنترل روی درب چوبی و ضد سرقت

روی بوبین قفل مقابل برقی یک لبه ی متحرک وجود دارد که با اعمال ولتاژ می توان آن را به حالت خلاصی برد و یک بار آن را به عقب کشید. به کمک همین مکانیزم می توان درب چوبی و ضد سرقت اتاق را فرمان پذیر کرد.

آموزش نصب قفل مقابل برقی

برای نصب قفل مقابل برقی روی درب آپارتمان ابتدا باید قاب استیل نصب شده روی چارچوب را باز کنید. سپس حفره ای که روی چارچوب قرار دارد را کمی گشاد کنید. اگر درب چوبی می باشد می توانید این کار را به کمک مغار انجام دهید و اگر درب ضد سرقت می باشد باید به کمک سنگ فرز این کار را بکنید.

پس از این مرحله بوبین را داخل حفره جای گذاری کنید و سپس قاب فلزی آن را روی چارچوب پیچ کنید. دقت کنید تا بوبین دقیقا وسط این حفره قرار بگیرد. در این حالت وقتی درب بسته می شود زبانه آن وسط بوبین مقابل برقی قرار می گیرد و با هر بار فرمانی که اکسس کنترل به این قفل می دهد لبه آن خلاص می شود. در این مرحله می توانید درب را هل دهید تا زبانه درب داخل لبه قفل برقی سر بخورد و درب باز شود.

قفل مقابل برقی تنظیمات دیگری هم دارد که حتما باید رعایت کنید. مثلا باید بوبین را طوری تنظیم کنید که با بسته شدن درب، زبانه به لبه قفل مقابل برقی فشاری وارد نکند. اکثر مقابل برقی ها اگر تحت فشار باشند به درستی عمل نمی کنند. برای انجام این تنظیم می توانید از دو پیچی که روی بوبین تعبیه شده است استفاده کنید.

خوشبختانه تولید کنندگان این محصول به این نکته توجه کرده و کار را برای نصاب ها راحت تر کرده اند. با شل کردن پیچ هایی که لبه متحرک را به بوبین متصل می کند می توانید این لبه را کمی به سمت عقب یا جلو بکشید تا پس از بسته شدن درب لبه مقابل برقی تحت فشار نباشد.

پس از نصب مقابل برقی نوبت به متصل کردن خروجی اکسس کنترل به آن می رسد. در این حالت با هر بار وارد کردن رمز و نزدیک کردن کارت درب باز می شود.

شرکت کلیتک؛ تولید کننده اکسس کنترل در ایران

شرکت تولیدی کلیتک یکی از معتبرترین تولید کنندگان اکسس کنترل در سطح کشور می باشد که پکیج کامل اکسس کنترل درب اتاق را تولید و در اختیار کاربران قرار می دهد. این پکیج از یک دستگاه اکسس کنترل، یک عدد قفل مقابل برقی و یک عدد منبع تغذیه تشکیل شده است. در برخی مدل های کلیتک شما می توانید علاوه بر رمز و کارت از ریموت هم استفاده کنید.

نصب اکسس کنترل روی درب چوبی و ضد سرقت

تفاوت مدل هایی که مجهز به ریموت می باشند با مدل هایی که فقط با رمز و کارت کار می کنند در منبع تغذیه آن است. در مدل رمزی و کارتی فقط یک منبع تغذیه ساده وجود دارد و در مدل رمزی، کارتی و ریموتی در داخل منبع تغذیه یک رسیور ۴۳۳ مگاهرتز هم تعبیه شده است که با دو عدد ریموت به فروش می رسد.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می توانید از طریق شماره ۰۹۳۸۶۸۳۸۳۲۷ با بخش فروش شرکت کلیتک در ارتباط باشید.

 

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید