Performancing Metrics

سوریه: واردات کالا از کشورهای دوست را افزایش می‌دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 452181
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1401 - 18:06
رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه گفت: دولت سوریه با افزایش واردات کالا و مواد استراتژیک از کشورهای دوست به منظور کنترل قیمت ها موافقت کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فارس، ابوالهدی اللحام رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه گفت: با دولت این کشور برای تامین بیش‌ترین میزان ممکن کالا برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش غیر موجه قیمت‌ها همکاری کامل دارد.
اللحام در گفت‌وگو با روزنامه سوری الوطن گفت: اتفاقی که در بازارهای داخلی سوریه در خصوص افزایش قیمت‌ها رخ داده تحت تاثیربحران جهانی و رشد شدید قیمت کالاهای اساسی است با این حال برای تامین بهتر کالاها در بازار داخلی تلاش می‌شود.
این مقام سوری تصریح کرد: هماهنگی بین مقامات دولتی و بخش خصوصی به در دسترس بودن کالاهای مختلف با قیمت مناسب کمک  می‌کند و افق روشنی نسبت به رفع وضعیت گرانی های موجود ایجاد می کند تا در این مقطع حساس که شاهد افزایش قیمت در کشورهای مختلف جهان و دو برابر شدن نرخ تورم جهانی تحت تأثیر شرایط جهانی و توقف تجارت عرضه از اوکراین هستیم، تصمیم مناسب را اتخاذ کند.
اللحام با بیان اینکه باز کردن باب واردات برای همه کالاها و مواد استراتژیک از کشورهای دوست، بهترین راه حل برای کنترل بازار سوریه است، تاکید کرد: توافقی با نهادهای دولتی سوریه برای اجازه واردات بسیاری از کالاها انجام شده است که این امر در افزایش تقاضا منعکس شده و به در دسترس بودن مواد و کاهش قیمت ها کمک می کند.
رئیس اتاق‌های بازرگانی سوریه افزود: دولت سوریه در حال تلاش برای ارائه تسهیلات بسیاری در زمینه کار واردات و حمایت از تامین کالا در بازار است و انتظار می‌رود که در آن زمان شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.
رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه افزود: با توجه به بالا بودن هزینه‌ها کاهش یا حتی تثبیت قیمت‌ها در بازار به یک فرآیند دشوار تبدیل شده است، زیرا این امر به در دسترس بودن همه کالاها بستگی دارد  به طوری که دولت اجازه دهد باب واردات مواد باز شود و فرآیندهای پرداخت را تسهیل کند.
اللحام تاکید کرد: در خصوص واردات هم باید به وارد کننده تسهلات لازم اعطا شود به شرطی که این امر بر اقتصاد ملی تأثیری نداشته باشد، این اقدامات مثبت موجب جهش کیفی در بازار و آثار مثبت آن خواهد شد که البته بلافاصله ظاهر نمی‌شود، اما با توجه به هزینه واقعی، قیمت‌ها کاهش می یابد.
اللحام ابراز امیدواری کرد که دولت، سیاست بازکردن درهای واردات را مانند سایر کشورها اتخاذ کند و ضمن تسهیل رویه‌ها و لغو مالیات و عوارض مواد استراتژیک وارداتی به این مهم کمک کند به ویژه که پایین آمدن ارزش لیر در برابر ارزهای خارجی مهمترین موردی است که بر هزینه‌های کالا و مواد تأثیر می گذارد.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید