Performancing Metrics

قانون جدید گرجستان، به خارجی ها اجازه اقامت یک ساله را می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 452203
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1401 - 18:42
افرادی که خواستار مهاجرت به گرجستان هستند، باید بدانند که دولت گرجستان در سال 2014 دستوری صادر کرد که به شهروندان 95 کشور اجازه می دهد تا یک سال بدون ویزا در گرجستان بمانند.

به گزارش اتاق خبر، بنابراین شما یک فرصت عالی دارید تا ببینید آیا این کشور مناسب زندگی برای شماست یا خیر. گرجستان کشوری مهاجر پذیر و مهمان نواز است. بنابراین مهاجران دیگری نیز در گرجستان وجود دارند و تقریبا این کشور چند ملیتی است. اگرچه جامعه ی افراد کشور های غربی که مهاجرت به گرجستان را انتخاب کرده اند، نسبتا کوچک است، اعضای جامعه از یکدیگر حمایت می کنند.

 

زندگی در گرجستان و تعطیلات در این کشور متفاوت است

اگر به گرجستان سفر کرده اید، احتمالاً برای تعطیلات یا یک سفر کاری بوده است که در طی آن مهمان نوازی بی اندازه ملت گرجستان را احساس کرده اید. اما داستان مهاجرت به کشور گرجستان کمی متفاوت است. دعوت‌های کمتری از خانواده‌های گرجی دریافت می‌کنید و پیشنهادات کمتری برای گردش در شهر توسط بومیان دریافت می‌کنید.

 

مهاجرت به گرجستان

 

این رفتار بومیان گرجستان کاملا قابل درک و معقول است. زیرا شما پس از مهاجرت به گرجستان، در حال تبدیل شدن به بخشی از جامعه هستید و باید خود را تطبیق دهید و شروع به کشف چیزها کنید. اما یک لحظه فکر نکنید که گرجی ها از شما غافل خواهند شد. آنها همچنان به شما کمک خواهند کرد و هر زمان که نیاز داشته باشید دوست شما باقی خواهند ماند.

انتظار نداشته باشید که همه انگلیسی صحبت کنند

گرجستان زبان خاص خود را دارد که به خط گرجی نوشته شده و فقط گرجی ها به آن صحبت می کنند. این زبان منحصر به فرد است و به هیچ زبان دیگری در جهان شباهت ندارد. ممکن است در ابتدا یادگیری آن به دلیل ناشناخته بودن آن، دشوار به نظر برسد، اما یاد گرفتن آن برای خارجی ها غیرممکن نیست.

 

کشور گرجستان به شدت به کالاهای وارداتی وابسته است

اگرچه گرجستان مغازه‌ های محلی دارد و بازارها محصولات تازه می‌فروشند، اما این کشور اروپایی به شدت به واردات کالا وابسته است. این وابستگی به این معنی که قیمت ‌ها می‌تواند بالاتر از آن چیزی باشد که انتظار داشتید. این برای اقلام خواربار فروشی مانند روغن یا شیر نارگیل، محصولات ارگانیک، شیر یا آرد بادام، ادویه ها یا خمیرهای آسیایی و پستو ایتالیایی رایج است. در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، لباس ها نیز می توانند گران تر باشند. حتی برندهای مقرون به صرفه در اینجا قیمت های بالایی نسبت به هزینه زندگی دارند. پس در هنگام مهاجرت به گرجستان، این نکته را فراموش نکنید.

 

پاسپورت گرجستان

 

شما می توانید کالاها را به سرعت از ایالات متحده به گرجستان ارسال کنید زیرا محدودیت ارسال برای شما وجود ندارد. کمبود کالاهای متنوع در گرجستان، تقاضا برای تهیه محصولات از کشورهای دیگر به ویژه آمریکا را ایجاد کرده است. چندین شرکت بین المللی از فروشگاه های آنلاین مختلف مستقر در ایالات متحده، آلمان، چین و بریتانیا، کالا های سفارشی را به گرجستان ارسال می کنند. یک هفته یا بیشتر طول نمی کشد تا محصولات خود را دریافت کنید.

 

مهاجرت به گرجستان و خرید خانه

پیدا کردن یک آپارتمان می تواند سخت باشد. هنگام نقل مکان به یک کشور جدید، سخت ترین قسمت اغلب یافتن یک خانه مقرون به صرفه و جذاب است. گرجستان با دیگر کشور ها تفاوتی ندارد و سختی های خود را دارد. قیمت اجاره بستگی به موقعیت مکانی، وضعیت آپارتمان و متراژ آن دارد.  معمولاً نواحی مرکزی گرجستان گرانتر از نواحی حومه شهر هستند. هر چه آپارتمان نوساز تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. اکثر مالکان گرجی ترجیح می دهند اجاره ی ماهانه ی خود را به دلار آمریکا دریافت کنند.گرچه این شیوه ی پرداخت برای متقاضیان سخت است اما هستند مالکانی که به واحد پول  گرجستان یعنی لاری، اجاره را دریافت می کنند. خرید آپارتمان در گرجستان بسیار گران است و توصیه نمی شود مگر اینکه بخواهید به طور دائم به گرجستان مهاجرت کنید.

 

اقامت گرجستان

 

بیمه درمانی

خدمات درمانی در گرجستان گران است و مهاجران حق دریافت خدمات یارانه ای یا رایگان را ندارند. بنابراین خرید بیمه نامه جامع الزامی است. بسته به بودجه ماهانه شما، شرکت های بیمه درمانی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

 

گرجستان اجازه تابعیت دوگانه را می دهد

کشور گرجستان قوانین مهاجرتی نسبتاً روان و آسانی دارد. این قوانین برای مهاجرانی که از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، یا سوئیس آمده اند، آسان تر است. برای دریافت اقامت دائم و تابعیت گرجی، باید ثابت کنید که دارای اموالی در گرجستان هستید. این روند حداکثر دو ماه طول می کشد.  شرایط لازم برای اخذ شهروندی  گرجستان ممکن است شامل سرمایه گذاری در کشور، خرید ملک، ازدواج با یک گرجی، ایجاد یک تجارت در این کشور یا داشتن یک شغل طولانی مدت باشد.برای آگاهی بیشتر در مورد کشور گرجستان به سایت هلدینگ  اقامتی تامارا  مراجعه نمایید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید