Performancing Metrics

کدام نظام مالیاتی، مطلوب و بیانگر واقعیات اقتصاد است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 452329
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1401 - 19:05
صاحب نظران نظام مالیاتی می‌گویند: نظام مطلوب مالیات‌ستانی علاوه بر اقتصاد در سایر حوزه‌ها از سلامت و سیاست تا آموزش و امنیت مزایای خود را نشان خواهد داد. با این حال، بسیاری به دلیل توسعه‌نیافتگی نظام مالیاتی به آن به چشم زیان و نه هزینه اجتماعی نگریسته می

به گزارش اتاق خبر به نقل از تهران- ایرنا- صاحب نظران نظام مالیاتی می‌گویند: نظام مطلوب مالیات‌ستانی علاوه بر اقتصاد در سایر حوزه‌ها از سلامت و سیاست تا آموزش و امنیت مزایای خود را نشان خواهد داد. با این حال، بسیاری به دلیل توسعه‌نیافتگی نظام مالیاتی به آن به چشم زیان و نه هزینه اجتماعی نگریسته می‌شود.

دانشگاه امام صادق(ع) روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میزبان نشستی تخصصی با حضور مسئولان و صاحبنظران مسائل مالیاتی با عنوان «نشست چالش‌ها و رهیافت‌های نظام مالیاتی» بود که با همکاری دانشکده اقتصاد این دانشگاه و اندیشکده اقتصاد ایران برگزار شد.

در ابتدای نشست نماهنگی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بایسته‌های اقتصادی پیش روی کشور پخش شد که پیام اصلی آن این بود : «برای شکوفایی اقتصاد کشور، به کاری احتیاج داریم که هم مجاهدانه باشد، هم عالمانه باشد. با تنبلی، با بی‌حالی، کم‌انگیزگی، مساله اقتصاد کشور حل نخواهد شد. »

رئیس دانشکده معارف و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع): راهکارهای مالیاتی زمینه تحقق اقتصاد بدون نفت را مهیا می‌سازد

در ادامه و پیش از طرح مباحث اصلی درباره مسائل نظام مالیاتی، دکتر «مهدی صادقی شاهدانی» رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان میزبان نشست درباره اهمیت رسیدن به راهکارهای مالیاتی سخن گفت و نیز بر ضرورت تعامل شایسته میان مودیان و کارشناسان در حوزه مالیات تاکید کرد.
به گفته وی از طریق فرهنگ‌سازی در نظام مالیاتی و اصلاح امور این حوزه، اهدافی مانند «اقتصاد بدون نفت» به تحقق نزدیک ‌می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید