Performancing Metrics

۱۲ نکته کلیدی در انتخاب باتری ماشین | اتاق خبر
کد خبر: 452341
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1401 - 19:41
در حال حاضر بیش از ۱.۴ میلیارد ماشین در سراسر دنیا وجود دارد و این آمار همچنان در حال رشد است. همچنین گفته می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۳۶ به دوبرابر افزایش می‌یابد. از آنجا که هیچ ماشینی در دنیا بدون باتری خودرو کار نمی‌کند، داشتن اطلاعات درباره این وسیله ب
۱۲ نکته کلیدی در انتخاب باتری ماشین

به گزارش اتاق خبر به نقل از اقتصاد انلاین اگر شما هم خودرو دارید، قطعا دغدغه خرید باتری ماشین را تجربه کرده‌اید. هر چه بیشتر درباره این وسیله بدانید، کمتر احتمال دارد که با یک ماشین خاموش در میان جاده تنها بمانید. اینکه برای انتخاب باطری خودرو چه مواردی را باید بررسی کرد؟ یا برای خرید باتری خودرو باید هرچند سال یک بار اقدام کنیم؟ از سؤالات روزمره هستند.

برای پاسخ به این پرسش‌ها نیاز است بدانیم باطری خودرو دقیقا چیست و چه می‌کند. به همین دلیل است که در این مبحث به بررسی پاسخ پرسش‌‌های شما درباره باتری ماشین‌ها و روش انتخاب آن‌ها می‌پردازیم.

باطری ماشین چیست و چه می‌کند؟

باطری ماشین نوعی باتری قابل شارژ است که برای روشن‌کردن وسیله نقلیه شما استفاده می‌شود. هدف اصلی این وسیله ارسال ولتاژ به استارت است و به‌دنبال آن به جرقه موتور و روشن‌شدن ماشین می‌انجامد. همچنین به اجزای الکتریکی خودرو مانند چراغ‌های جلو، برف‌پاک‌کن‌ها و رادیوی شما انرژی می‌دهد.

در کل باطری خودرو ابزاری برای رساندن برق به دیگر اجزا از زمان استارت‌زدن است. البته می‌توانیم بگوییم که مهم‌ترین وظیفه باتری خودرو کمک به روشن‌شدن آن در زمان استارت‌زدن است. دقیقا به همین علت اگر باتری کار نکند ماشین اصلا روشن نمی‌شود. خیلی ساده و به زبان خودمانی، این وسایل روح ماشین شما هستند. اگر باور ندارید به وسیله نقلیه‌ای که باتری آن خوابیده است یا کلا این وسیله را ندارد، کمی نگاه کنید.  

آن‌ها الکتریسیته‌ مورد نیاز خودرو را در خود ذخیره می‌کنند و با این الکتریسیته انرژی لازم برای:

  • استارت خودرو
  • روشن‌کردن چراغ‌های خودرو
  • سیستم پخش و مولتی‌مدیای خودرو
  • تهویه مطبوع (کولر و بخاری)

را تأمین می‌کنند.

انواع باطری خودرو

پس از شروع استفاده از باطری خودرو، همانطور که طراحی خودروها تکامل یافت، طراحی این ابزارهای کوچک خودرو نیز پیشرفت کرد. به همین دلیل امروز انواع مختلفی از آن‌ها را می‌بینیم. البته آنچه در این بین استفاده بیشتری دارد، انواع اسیدی و اتمی هستند. این انواع برای خودروهای احتراق داخلی بنزینی یا دیزلی استفاده می‌شوند و مزایا و معایب خاص خود را دارند که به اختصار موارد زیر را عنوان می‌کنیم.

انواع اسیدی یا غیرسیلد

قیمت آن‌ها به‌نسبت بقیه انواع کمتر است.

شارژدهی خوبی دارند.

خرابی ترمینال‌ها در آن‌ها کمتر از انواع دیگر است.

در زمان کمتری شارژ کامل می‌شوند. البته در مقابل زودتر هم شارژشان تمام می‌شود.

طول عمری در حدود دو سال دارند.

همواره باید میزان آب آن‌ها رابررسی کنید.

انواع اتمی یا سیلد

عمر مفید طولانی‌تری نسبت به انواع دیگر ماشین دارند.

شارژ را بهتر نگه می‌دارند؛ به‌طوری که در عرض چندین ماه، درصد کمی از شارژشان تخلیه می‌شود.

قیمت آن‌ها به‌نسبت دیگر انواع بالاست.

شارژدهی بالایی ندارند.

در هوای سرد نیاز به پوشش دارند.

طول عمر آن‌ها بین دو تا 5 سال است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید