Performancing Metrics

تولد خودروی ایرانی- روسی در سن‌پترزبورگ | اتاق خبر
کد خبر: 452656
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1401 - 13:21
قرار است ایران و روسیه در تولید خودرو مشترک همکاری کنند؛ البته جزئیات این امر هنوز نهایی نشده اما بر‌اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته بین مسئولان ایرانی و روسیه قرار شده، تولید خودروی مشترک، در ایران دنبال شود.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از روزنامه ایران نوشت: همکاری مشترک خودرویی ایران و روسیه از زمانی به صورت جدی مطرح شده که علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت برای شرکت در بیست و پنجمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ عازم این شهر شد.
در جلسات تخصصی با مسئولان اقتصادی و تصمیم‌گیران روسیه، آنتون آناتولیویچ کوبیاکف، دستیار رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: صنعت خودروسازی روسیه آماده است با ایران همکاری‌های مشترک داشته باشد.
حضور هیأت ایرانی در بیست و پنجمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ در رسانه‌های روسیه هم بازتاب خبری زیادی داشت. آنها در رسانه‌های خود به نقل از رئیس سازمان توسعه تجارت نوشته بودند که او تأکید کرده که ایران نه‌تنها در زمینه تولید خودرو، بلکه در صنعت قطعه‌سازی نیز از کیفیت کافی برخوردار است و می‌تواند با روسیه همکاری خوبی داشته باشد.
طرف روس نیز از این موضوع استقبال کرده و همین امر تیتر خیلی از رسانه‌های این کشور شده بود؛ بدین جهت در تیتر یکی از رسانه‌های روسیه آمده بود که «روسیه برای قطعات یدکی با ایران تماس برقرار می‌کند.»
در این میان دنیس مانتوروف، رئیس وزارت صنعت و تجارت روسیه گفته است: «روسیه علاقه‌مند به توسعه همکاری با ایران در صنعت قطعات خودرو است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید