Performancing Metrics

کاهش کیفیت هوا در نوار غربی و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور | اتاق خبر
کد خبر: 452875
تاریخ انتشار: 5 تیر 1401 - 08:40
توده گرد و خاک در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و بخش‌هایی از استان‌های گلستان و خراسان شمالی در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت روز دوشنبه برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و روز‌های دوشنبه و سه شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شمال و شرق هرمزگان نیز انتظار می‌رود.

توده گرد و خاک شکل گرفته در کشور عراق روز یکشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

همچنین از یکشنبه تا چهارشنبه در برخی نواحی شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور استقرار هوای گرم و روند تدریجی افزایش دما به ویژه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار می‌رود.

روز یکشنبه نواحی مرکزی خلیج فارس و روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج هستن

نظرات
ADS
ADS
پربازدید