Performancing Metrics

تشکیل پرونده برای ۶ مدیر متخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز «زیارت» | اتاق خبر
کد خبر: 452916
تاریخ انتشار: 6 تیر 1401 - 08:54
گرگان- اسپانلو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان از تشکیل پرونده برای شش نفر از مدیران سابق که در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز زیارت، خیانت و ترک‌فعل کرده بودند، خبرداد

 به گزارش اتاق خبر به نقل ازبازار اظهارکرد: با تلاش دستگاه قضا و سایر دستگاه های متولی در روستای زیارت گرگان، بعد از ۲۰ سال ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف شده است.

دادستان گرگان افزود: برای شش نفر از مدیران سابق که در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز زیارت خیانت و ترک‌فعل کرده و اراضی کشاورزی را به بحران رساندند، پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است .

وی با بیان این که عزم ما در برخورد و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بسیار جدی است، ادامه داد: براساس قانون حفظ کاربری اراضی، قبل از خرداد ۷۳ برای ساخت‌وساز در اراضی زراعی جرم انگاری نشده اما از خرداد ۷۳ تا آبان سال ۸۵ ساخت و ساز در اراضی کشاورزی مجازات نقدی و پرداخت معادل ۸۰ درصد از قیمت روز زمین به عنوان عوارض را به دنبال داشت و پس از آن قانونگذار تغییر رویکرد داد و بعد از آبان سال ۱۳۸۵ علاوه بر مجازات نقدی، قلع و قمع هم در نظر گرفته شد.

اسپانلو اضافه کرد: به همین علت بناهایی که تا قبل از سال ۸۵ ساخته شده اند امکان تخریب آن وجود ندارد زیر در زمان ساخت آن ها در قانون، مجازات قلع و قمع دیده نشده بود.

دادستان مرکز گلستان متذکر شد: تغییر کاربردی جرم درجه هفت است و بعد از سه سال مشمول مرور زمان تعقیب می شود و اگر طی سه سال توسط دستگاه مربوطه گزارش نشود ما حق تعقیب قانونی را نداریم که لازم است قانونگذار به این مسائل ورود کند و از این رانت قانونی جلوگیری کند.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید