Performancing Metrics

چه مواردی باعث رشد بازار رمزارزها در آینده می شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 453033
تاریخ انتشار: 9 تیر 1401 - 18:42
با همه تلاطم های اخیر در فضای کریپتو، سوال کنونی این است: چه چیزی باعث میشود ارز های دیجیتال در آینده رشد کنند؟

 به گزارش اتاق خبر به نقل از اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بازار کریپتو، درست مانند هر بازار دیگری، به صورت چرخه ای اجرا می شود.

 اگر چه دارایی‌های دیجیتال، پرنوسان‌ تر از بسیاری دیگر از انواع دارایی‌ها شناخته می‌شوند، قیمت آن‌ها همچنان از یک الگوی آشنا از فراز و نشیب پیروی می‌کند.

 برخی از این موارد، مانند چرخه چهار ساله بیت کوین معروف به "هاوینگ"یا نصف شدن پاداش استخراج کنندگان تا حد زیادی به قوانین الگوریتمی آن مربوط می شود.

عوامل خارج از زنجیره، مانند قوانین گزارش مالیاتی ایالات متحده، نیز می توانند روی چرخه های بازار کریپتو اثر بگذارند.  

با این حال، هیچ منطق خاصی نمیتواند خود را به بازار دیکته کند. به عبارت دیگر، همانطور که خریداران در نهایت از قدرتشان کاسته می‌شود، در نهایت فروشندگان نیز کنترل بازار را به دست می گیرند.

در حال حاضر، بازار پس از سقوط لونا و بسیاری از فشارهای دیگر که در چند سال گذشته بی سابقه بوده، در حال اندکی بهبودی است.

هر بهبودی قیمت پس از ریزش شدید اخیر بازار رمزارز، نمیتواند ضرر بسیاری از سرمایه گذاران را جبران کند.

 صحنه جهانی ارزهای دیجیتال در واقع در حال فروپاشی است و بشدت نیازمند آغاز یک روند صعودی دیگر است.

 بنابراین، چه چیزی باعث میشود ارز های دیجیتال در آینده رشد کنند؟

دولت های ملی

چند سال پیش، این ایده که بیت کوین می تواند ارز قانونی در یک کشور باشد، یک توهم دور از ذهن به نظر می رسید. با این حال، پس از قمار جسورانه السالوادور و تبدیل بیت کوین به ارز قانونی خود، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) در اواخر آوریل به این کار تن داد و به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، عنوان ارز قانونی را اعطا کرد.

صرافی

در حال حاضر، بیت کوین بخش عمده ای از حواله های خارجی السالوادور را تشکیل می دهد، و این واقعیت به عنوان یک منطق اقتصادی کاملا جا افتاده است.

 در حالی که گزارش‌ها حاکی از متزلزل بودن این فرآیند هستند، دولت این کشور همچنان به خرید بیت‌کوین می‌پردازد و از استراتژی «خرید در کف» استقبال می‌کند.

در مورد جمهوری آفریقای مرکزی، هیچ چیز متفاوت نیست. اقتصاد این کشور پس از جنگ داخلی کاملا ویران شده بود. علاوه بر این، طبق داده های بانک جهانی، تنها حدود 10 درصد از جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی دارند. به عبارت دیگر، استفاده از رمزارز احتمالاً به بخش کوچکی از جمعیت محدود خواهد شد و با توجه به زمینه ژئوپلیتیکی و محلی، چشم‌انداز این حرکت کاملا مبهم است.

با این حال، بیشتر اقتصادهای نوظهور ممکن است از این روش پیروی کنند، به ویژه با توجه به این که السالوادور تنها کشوری نیست که تمایل زیادی به انتقال حواله خارجی با بیت کوین داشته است.

استفاده موسسات از بلاک چین 

در حالی که افزایش‌ قیمت ارزهای دیجیتال عمدتاً از سوی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خرده‌فروشی خصوصی صورت میگیرد، سرمایه‌گذاران نهادی نیز در سال‌های اخیر به این مبارزه پیوسته‌اند. از بانک‌های برتر و صندوق‌های تامینی که در فضای کریپتو کار می‌کنند تا غول‌های فین‌تک که پشتیبانی از دارایی‌های دیجیتال را به پلتفرم‌های خود اضافه می‌کنند، پذیرش نهادی دیگر یک رویا نیست و تبدیل به واقعیت است.

یک مثال استفاده شرکت ها از بلاکچین،بانک جی پی مورگان میباشد، که برای تسهیل خدمات بین بانکی از بلاک چین خصوصی خود استفاده میکند، یا  بلاک چین ClearX که ارائه دهندگان برتر فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه حل های آن برای خدمات داده بر اساس تقاضا استفاده می کنند.

این استفاده ها از بلاکچین، اعتبار بیشتری به فناوری کریپتو می‌افزایند که به اعتماد سرمایه‌گذاران بلندمدت می‌افزاید.

اگرچه تعداد کمی از پروژه‌های بلاک چین در سطح سازمانی احتمالاً روی بلاک‌چین‌های خصوصی باقی هستند، اعتماد سرمایه‌گذاران رو به رشد به این فناوری احتمالاً رمزارزها را در چشم عموم عادی‌تر کرده و نگاه‌های بیشتری را به فضای بلاک چین عمومی جلب می‌کند. علاوه بر این، چنین پروژه‌هایی یک بازار خاص از راه‌حل‌ها را ایجاد می‌کنند که به شرکت‌ها کمک می‌کند زنجیره‌های خصوصی خود را بسازند.

 نکته دیگر ممکن است در پیوند زدن زنجیره های خصوصی با زنجیره های عمومی باشد.کریپتو خودش استاد، اتصال و گنجاندن است، بنابراین چنین آرزوهایی در آینده بسیار نزدیک محقق میشوند.

شرکت های مدیریت سرمایه

اولین صندوق قابل معامله(ETF) در مبادلات بیت کوین در ایالات متحده در اواخر سال 2021 شروع به کار کرد، و میزان علاقه ای که از سرمایه گذاران به دست آورد، گواهی دیگری بر میزان علاقه بازار برای قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال است.

 ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برخی از مشاوران مالی توصیه می‌کنند که همه، صرف‌نظر از سن و ترجیحات ریسک، باید حداقل مقداری در معرض کریپتو قرار بگیرند.

به لطف چنین تغییری در احساسات سرمایه گذاری، شرکت های مدیریت سرمایه بیشتری به فضای رمزارز، چه به درخواست مشتری و چه بر اساس تمایل خودشان، توجه خواهند کرد. به همین ترتیب، افراد با درآمد بیشتری به صف سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خواهند پیوست و ارزش بیشتری را برای اقتصاد بلاک چین به ارمغان خواهند آورد.

با تمام احترامی که برای ETF ها و سایر دارایی های سنتی قائل هستیم، هر متخصصی در زمینه رمزارز به شما خواهد گفت که رمزارز واقعی بهتر از دارایی های سنتی است که حرکات آن دارایی را صرفا تقلید می کند. 

بازی ها و گیمرها

بازی‌های بلاک‌چین اتفاق جدیدی در حوزه بلاکچین نیستند، کریپتو کیتیس CryptoKitties"" اولین بازی بلاکچینی بود که مورد استقبلال بسیاری از گیمر ها قرار گرفت،علاوه بر این بازی اکسی اینفینتی "Axie Infinity" زمانی که مردم جهان در در میان همه‌گیری کوید 19 در جستجوی درآمد بودند،در رتبه اول بازی های درآمدزا قرار گرفت.

گیمر

بازی اکسی اینفینتی پرچمدار این صنعت، در حال حاضر با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم میکند که به نظر می‌رسد برخی از آنها به دلیل غرور زمان اوج خود بوده است.

این بازی مدت‌هاست که با مشکل تورم روبرو بوده است زیرا مدل کسب‌وکار آن شروع به تسلیم شدن کرده است.

 هک اخیر اکسی اینفینتی، یکی از بدترین موارد ثبت شده در فضای DeFi، هم از ده ها مشکلی است که این بازی با آن روبرو است.

دردسرهای اکسی اینفینتی نشانگر وجود مشکلات عدیده در این صنعت نوپا است که باید توسط متخصصان به بهترین شیوه‌ ممکن برطرف شود.

  مجموعه‌ای از پروژه‌های جدید اکنون در حال آماده‌سازی برای پیشبرد این فضا هستند و می‌خواهند آن را از نظر بصری و گیم‌پلی به سطح AAA برسانند. به محض این که این پروژه‌ها وارد عرصه شوند، احتمالاً شاهد خواهیم بود که گیمرهای بیشتری شروع به کشف رمزارزها می کنند

نظرات
ADS
ADS
پربازدید