Performancing Metrics

امام جمعه جیرفت: دستگاه قضا به تعطیلی معدن منوجان ورود کند | اتاق خبر
کد خبر: 453309
تاریخ انتشار: 17 تیر 1401 - 18:31
جیرفت - ایرنا - امام جمعه جیرفت با بیان اینکه در شرایط کنونی تعطیلی معدن به صلاح نیست خواهان ورود دستگاه قضا، نهادهای امنیتی و دیگر مسئولان مربوطه در مساله تعطیلی معدن کرومیت واقع در شهرستان منوجان شد.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از ایرنا تاکید حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر جیرفت درباره معدن کرومیت زیرنظر شرکت معادن فاریاب است که در شهرستان منوجان در جنوب کرمان واقع است و مالک بخش خصوصی آن از اول خردادماه امسال از آنجا که کارگران حاضر به امضای قراردادهای کوتاه مدت کار نشدند، تعطیلی معدن را اعلام کرد.

وضعیت کارگران در این معدن طی چندسال اخیر همواره خبرساز و کارگران معترض بوده اند؛ مدیران استان کرمان می گویند که تصمیم نهایی استان تلاش برای خلع ید معدن از بخش خصوصی کنونی است تا شرایط کار و زندگی یکهزار و ۲۰۰ کارگر آن شاید به شرایط عادی برگردد.

مدیران تعاون، کار و امور اجتماعی استان کرمان می گویند که اقدامات برای برقراری بیمه بیکاری کارگران این معدن درحال نهایی شدن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز گفته است که فرآیندهای اداری مربوط به خلع ید این معدن انجام شده و به تهران ارسال شده زیرا تصمیم گیری در این زمینه با تهران ( شورای عالی معادن) است.

گزارش های اخیر ایرنا در این باره را می توانید از طریق لینک های زیر مطالعه کنید:

امام جمعه شهرستان جیرفت که در نزدیکی شهرستان منوجان قرار دارد تاکید کرده است که فعالیت دوباره معدن باید از سر گرفته و حقوق معوقه کارگران نیز پرداخت شود.

ضرورت تسریع در گازرسانی به جیرفت

حجت الاسلام تارم امام جمعه جیرفت همچنین در بخش دیگر سخنان خود در خطبه های نمازجمعه این هفته خواستار تسریع در گازرسانی به تمامی محلات این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: طبق قول مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با تغییر پیماکاران عملیات گازرسانی به تمامی محلات نیز تسریع پیدا می کند.

امام جمعه جیرفت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل وقف مسجد حضرت امام(ره) در نزدیکی مصلای جیرفت نیز اشاره کرد و خواستار رسیدگی به این مشکل توسط اداره اوقاف شهرستان شد.

وی در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی در مقوله عفاف و حجاب نیز تاکید کرد و نیز در باب مقوله تربیت فرزندان اظهارداشت: در آستانه روز کودک و نوجوان قرار داریم لذا از بحث قصه و قصه گویی برای فرزندان که یکی از سنت های دیرینه بوده و قران کریم نیز بر آن تاکید دارد، باید حداکثر استفاده را برد.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود وحدت را عامل پیروزی در انقلاب اسلامی برشمرد و  افزود: وحدت در استان کرمان از هر روز دیگری لازم تر است لذا همه نخبگان و اصحاب رسانه به وحدت توجه خاص داشته باشند.

وی تاکید کرد: بهترین کمک برای دولت وحدت و هماهنگی است لذا همه مردم در این زمینه کمک کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید