Performancing Metrics

رشد آرام اقتصاد جهانی در سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 4535
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1390 - 08:39

 

براساس گزارشی که توسط یک موسسه تحقیقاتی برتردرواشینگتن روز جمعه منتشرشده است ،انتظار می رود اقتصاد جهانی در سال 2011رشد 3.8درصدی داشته باشد،سرعت رشدی که پایین ترازبرنامه ریزی های بهار سال جاری است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا؛ مایکل موسا، مقام ارشد موسسه بررسی اقتصادجهانی پترسون درنشست  سالانه خود با موضوع چشم اندازهای اقتصاد جهانی، گفت: پس از عملکرد ضعیف بیشتر اقتصادهای جهان در اوایل سال جاری، رشد اقتصاد جهانی درفصل بهار به صورت چشمگیری کاهش یافت وهنوز هم علایم رشد قابل توجهی از خود نشان نداده است.

اقتصاددان ارشد وسابق صندوق جهانی پول، افزود: رشد  اقتصاد جهانی در سال 2011 بیش از یک درصد  کمتر از 5 درصد رشد جهانی در سال2010 خواهدبود.

مایکل موسا در پروژه جدید خود، رشد اقتصاد کشورهای پیشرفته را زیر2 درصد پیش بینی کرد؛ این در حالی است که او درماه آوریل این رقم را 2.7 درصد پیش بینی کرده بود.

بازارهای نوظهور و کشورهای درحال توسعه  هم با میزان رشدی که به حدود 5.9 درصد خواهد رسید به رشد خود ادامه خواهند داد که درمیان این کشورها؛ بازار نوظهور چین با رشد 9.2 درصدی در سال2011 صدرنشین خواهد بود.

موسا همچنین شتاب اقتصاد جهانی در سال2012 را نسبتا کم پیش بینی کرد.اگرچه بحران های مالی حاکم بر اروپا و ابهام هایی که بر آمریکا حاکم است بحران ها وچالش های  اساسی اقتصاد جهانی باقی خواهد ماند.

اتاق نیوز ـ  ترجمه از: محمد بختیاری*

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید