Performancing Metrics

دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران در بوشهر تشکیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 453507
تاریخ انتشار: 26 تیر 1401 - 09:18
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: دبیر خانه دائمی نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های ملی این صنعت در این مرکز تشکیل شد و قرار است نمایشگاه سالانه همراه با برنامه‌های جانبی از سوی شرکت‌های فرانو و شتاب دهنده ایده‌بان در این استان ب

 به گزارش اتاق خبر به نقل از حسن حبیبی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به جایگاه ویژه استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی کشور، بیان کرد: تاکنون این نمایشگاه در استان بوشهر برگزار نشده اما با توجه به ظرفیت و نیاز این استان و استان‌های آبزی پروری همجوار در زمینه تجهیزات، و سایر نهاده های مورد نیاز، این نمایشگاه از امسال در بوشهر قطب پرورش میگوی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون دبیرخانه دائمی این نمایشگاه ملی تشکیل شده و فرآیند نامه‌نگاری و جذب شرکت‌های فعال در این حوزه از سراسر کشور در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان چتر نوین آموزان لیان (فرانو) و دبیر اجرایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت بالای بوشهر و استان‌های همجوار در پرورش ماهی و میگوی پرورشی، واگذاری واحدهای تکثیر و پرورش در این استان برای توسعه زیرساخت های شیلاتی در مناطق رود شور، دیلم شمالی و شیف و لزوم مهاجرت به سیستم‌های نوین پرورشی، این ضرورت را ایجاد کرده است تا شرکت‌های فعال در  حوزه تجهیزات و نیازهای اولیه واحدهای شیلات در این استان گرد هم آیند و تولیدات خود را در معرض دید فعالان آبزی پروری قرار دهند.

مصطفی محمدی اذعان کرد: پیش بینی می‌شود ۸۰ تا ۱۰۰ سازمان، نهاد و شرکت فعال در حوزه شیلات و آبزی پروری و عرضه کننده نهاده های  شیلاتی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فرانو که در زمینه آموزش شیلات و کشاورزی فعال است، افزود: استان بوشهر حدود ۱۵ شرکت در این حوزه دارد که می‌توانند حضور موثری در این نمایشگاه داشته باشند.

محمدی گفت: این نمایشگاه در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و چند مدرس بین‌المللی نیز در بخش آموزش این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: اداره کل شیلات، استانداری، پارک علم و فناوری خلیج فارس، اتاق بازرگانی، اتحادیه و خوشه آبزیان و شرکت شهرک های صنعتی بوشهر بخشی از حامیان  این نمایشگاه هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید