Performancing Metrics

مشکلات اقتصادی با شعارهای شعبده‌بازانه حل نمی‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 453546
تاریخ انتشار: 26 تیر 1401 - 09:59
یک تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت:دولت به ویژه شخص رئیس جمهور در حوزه اصلاح رویکردها و رفتارها درباره مناسبات مردمی و احترام به مردم اقدامات خوبی انجام داد اما حتما این اقدامات کافی نیست.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از گروه سیاست نامه‌نیوز: دولت سیزدهم وعده حل مشکلات اقتصادی را مستقل از مذاکرات برجامی داد اما پس از یکسال از عمر این دولت آنچه مشاهده می شود، افزایش گره های اقتصادی است.

بیژن مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد دولت سیدابراهیمی رئیسی در حل مشکلات اقتصادی گفت: بخشی از مسائل اقتصادی تابع فراهم بودن زیرساخت های تابع خودش است. هر کس هم قدری علم اقتصاد می داند، بر این واقعیت واقف است که شعارهای شعبده‌بازانه برای حل مشکلات اقتصادی جواب نمی‌دهند.

وی افزود: این تصور که شب بخوابیم و صبح تورم کاهش پیدا کند، چنین اتفاقی نمی افتد. برای کاهش تورم باید یک راهبرد چند ساله ای را دنبال کرد، حل سایر موضوعات اقتصادی نیز از همین اصل تبعیت می کند. متأسفانه مشکلات کنونی اقتصاد به این دولت به ارث رسیده است بنابراین این طور نیست که دولت سیزدهم عامل بروز این مشکلات اقتصادی باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت سیزدهم نتوانست در همین مدت مشکلات اقتصادی را حل کند، اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم حتی توانسته باشد جلوی رشد مشکلات اقتصادی را بگیرد، اقدام خوبی انجام داده است و خودش حرکت به سمت موفقیت تلقی می شود چون ابتدا باید جلوی رشد یک پدیده منفی اقتصادی را گرفت و سپس به سوی صفر کردن آن پیش رفت.

وی افزود: دولت سیزدهم حداقل یک سال را برای اجرای سیاست های اقتصادی اش لازم داشته است و بعد از آن انتظار داریم گزارش دهند تا ببنیم در حوزه پاسخ به انتظارات مردم چه اقداماتی انجام شده است. خیلی ها معتقد بودند «تصمیم دولت برای یارانه ها نوعی انتحار است» اما دولت اعلام کرد «غیر از این کار راه دیگری ندارد چون با ادامه این وضعیت نمی شود کشور را اداره کرد».

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: انشاءالله آثار مثبت این تصمیم دولت چند ماه دیگر نمایان شود و دولت مقتدرانه با برنامه های بهتر بتواند گام های بعدی را هم برای بهبود وضعیت اقتصادی بردارد. کسانی که فکر می کنند مشکلات اقتصادی می تواند سریع حل شوند یا دنبال فرصت برای انتقام گیری از این دولت و جریان حامی اش هستند یا آنکه اساسا اطلاع درستی از پیچیدگی مسائل اقتصادی ندارند.

وی افزود: الان داریم کم کم به زمانی می رسیم که دولت باید وارد حوزه پاسخگویی شود و طرح اینگونه مطالبات نیز خوب است که به مسئولان دولت بگوییم در مدت یک سال گذشته همه ابزارها را در اختیار داشتید بنابراین با یک چشم انداز دقیق به مردم گزارش دهید یا عملکردها را دقیق توضیح دهید که مردم بدانند در هر حوزه ای چه خدماتی انجام شده است.

بیژن مقدم گفت: دولت به ویژه شخص رئیس جمهور در حوزه اصلاح رویکردها و رفتارها درباره مناسبات مردمی و احترام به مردم اقدامات خوبی انجام داد اما حتما این اقدامات کافی نیست.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید