Performancing Metrics

مقاومت مهندسان در استفاده از ورق های الیاف دار| واردات ثبات بازار را مختل می کند | اتاق خبر
کد خبر: 453601
تاریخ انتشار: 28 تیر 1401 - 09:29
گرگان- میرزایی، مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت گفت: واردات کنندگان ورقه های سیمان الیاف دار با تغییر تعرفه های گمرکی و وارادت بی رویه، ثبات بازار را مختل می کنند.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از حامد میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سالیان گذشته برخی از واردکنندگان با استفاده از لآبی و رانت های مختلف، تعرفه گمرکی محصولات سیمانی الیاف دار را کاهش و منافع اقتصادی واردات این اقلام را افزایش دادند.

مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت گلستان گفت: در حالت کلی و روال معمول، تعرفه گمرکی این محصولات ۳۲ درصد است اما واردکنندگان با شگردهایی خاص و تغییر در «کد گمرکی» تعرفه محصولات وارداتی را به پنج درصد کاهش داده اند.

وی ادامه داد: استفاده از اصطلاح «کامپوزیت های سیمانی» به جای «ورق های سیمانی الیاف دار» دستاویزی برای دورزدن تعرفه های گمرکی شده که این موضوع ثبات بازار داخل را مختل کرده است.

میرزایی گفت: محصولات تایلندی و چینی بخش زیادی از بازار ایران را اشباع کرده اند؛ در حالی که کیفیت و «گِرید» تولیدات ایرانی بالاتر از محصولات مشابه است.

مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت گلستان با بیان این که عدم رغبت اعضای نظام مهندسی در استفاده از این محصولات از جمله دغدغه های فراروی تولیدکنندگان ورق های سیمانی الیاف دار است، گفت: در حالی که ۶۰ درصد نمای ساختمان ها، ویلاها و ابنیه بلندمرتبه دنیا از ورق های الیاف دار بوده اما در ایران همچنان اصرار به استفاده از سنگ های گرانیتی و محصولات مشابه است.

میرزایی ادامه داد: در سال‌های گذشته صادرات مطلوبی به کشورهایی همچون عراق، قزاقستان، ارمنستان، سوریه، آذربایجان و ترکمنستان داشتیم اما وضع برخی قوانین در حوزه ارزی جلوی استمرار این فرآیند و توسعه صادرات را سلب کرده است.

گفتنی‌ است شرکت دیوار پوشش سیمان پارت به طور مستقیم برای ۸۰ نفر اشتغالزایی کرده و برای تامین مواد اولیه با دو کارخانه خمیر کاغذ، همکاری دارد که در آنجا هم زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم شده است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید