Performancing Metrics

مراقب برنامه های موبایل جعلی رمزارزی باشید! | اتاق خبر
کد خبر: 453633
تاریخ انتشار: 28 تیر 1401 - 13:29
اف بی آی اخیرا هشدار داده است که مجرمان سایبری از برنامه های سرمایه گذاری تقلبی در ارزهای دیجیتال برای سرقت وجوه از سرمایه گذاران آمریکایی استفاده می کنند. آژانس مجری قانون فدرال ایالات متحده تخمین می زند که مجرمان سایبری تاکنون با موفقیت حدود ۴۲.۷ میلیون
 

 به گزارش اتاق خبر به نقل از اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اف‌بی‌آی در هشداری که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: " اف‌بی‌آی مشاهده کرده است که مجرمان سایبری با سرمایه‌گذاران آمریکایی تماس می‌گیرند، به‌طور متقلبانه ادعا می‌کنند که خدمات سرمایه‌گذاری قانونی ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند و سرمایه‌گذاران را متقاعد می‌کنند تا برنامه‌های موبایل جعلی را دانلود کنند که مجرمان سایبری در طول زمان با موفقیت فزاینده‌ای برای فریب سرمایه‌گذاران از ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنند."

این آژانس کلاهبردارانی را شناسایی کرد که تحت چندین نام شرکت مانند Yibit (بین اکتبر 2021 تا می 2022) Supayos با نام مستعار Supay (در نوامبر 2021) فعالیت می کردند.

آنها چندین فرد مورد هدف را متقاعد کردند که برنامه های جعلی را نصب کنند و وجوه را در کیف پول هایی که کلاهبرداران ادعا می کردند با حساب های برنامه قربانیان مرتبط است، واریز کنند.

بین 22 دسامبر 2021 و 7 می 2022، مجرمان سایبری دیگری هویت یک موسسه مالی قانونی ایالات متحده برای کلاهبرداری از ده ها قربانی دیگر که دارایی آنها میلیون ها دلار ارز دیجیتال بود، جعل کردند.

آنها از روش مشابهی استفاده کردند و قربانیان را فریب دادند تا یک اپلیکیشن جعلی را نصب کنند و ارزهای دیجیتال را به کیف پول هایی که ظاهراً با حساب های قربانیان در برنامه مرتبط هستند، واریز کنند.

یکی از چندین هشدار کلاهبرداری ارزهای دیجیتال

اف‌بی‌آی پیش از این به صاحبان ارزهای دیجیتال در مورد کلاهبردارانی که با جعل هویت کارکنان پشتیبانی صرافی یا پلتفرم پرداخت، دارایی های مجازی را هدف قرار می دهند، هشدار داده بود.

بخش تحقیقات جنایی اف‌بی‌آی و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) همچنین در جولای 2021 به سرمایه گذاران بازار سهام در مورد کلاهبردارانی که هویت افراد حرفه ای سرمایه گذاری ثبت شده مانند کارگزاران و مشاوران را جعل می‌کنند، هشدار داد.

در هشدار اخیر، اف‌بی‌آی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که همیشه مراقب درخواست‌های افراد ناشناس برای نصب برنامه‌های سرمایه‌گذاری باشند.

همچنین به دارندگان ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود احراز هویت چند عاملی (MFA) را در تمام حساب‌های خود فعال کنند، درخواست‌های استفاده از برنامه‌های دسترسی از راه دور را رد کنند و همیشه با استفاده از شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل رسمی با صرافی‌ها و شرکت‌های پرداخت ارتباط برقرار کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید