Performancing Metrics

صادرات آبجوی غیرالکلی روسی به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 453747
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1401 - 08:56
نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اقتصاد نیوز :ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1352، 1362، 1372، 1382 و 1392 تقدیم مخاطبان می‌شود.

دوم مرداد 1362؛ ظرف یکی دو ماه آینده مشکلی به نام برنج نخواهیم داشت

میرحسین موسوی، نخست‌وزیر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته می‌توانم این قول را بدهم که انشاء‌ا... در یک ماه و نیم تا دو ماه آینده مساله‌ای به نام برنج که ذهن مردم را به خود مشغول کند، نخواهم داشت.

وی افزود: در مورد توزیع برنج خارجی ظرف 15 تا بیست روز آینده با برخوردی که در سطح تهران و در سطح استان‌ها خواهد شد، مساله تقریبا حل می‌شود.

نخست‌وزیر در مورد نحوه خرید و توزیع برنج اظهار کرد: آیین‌نامه نحوه خرید و توزیع برنج تهیه شده است، اما در مورد تعیین قیمت برنج هنوز بحث ادامه دارد و ما فکر می‌کنیم قیمت برنج با تماس با روحانیت متعهد و مبارز و ائمه جمعه شمال و همچنین تماس با مقامات مجلس و عوامل مختلفی که در این زمینه دخالت دارند، باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: البته قیمت‌هایی که از طرف ارگان‌های مختلف پیشنهاد شده خیلی با هم تفاوت و فاصله ندارند و امیدواریم خیلی سریع به نتیجه برسیم اما فکر نمی‌کنم که مساله بیش از یک یا دو هفته ادامه پیدا کند.

وزارت بازرگانی سهمیه محتکرین و گرانفروشان را قطع خواهد کرد

حبیب‌الله عسکراولادی، وزیر بازرگانی گفت: بعد از سفرهای هیات‌هایی به بنادر کشور که منجر به جدا شدن مساله تخلیه کالا از حمل آن شد، میزان تخلیه کالا تا حد قابل قبولی رشد کرده و اگر این کالاها به مراکز توزیع حمل شوند، نتایج بسیار خوبی در بر خواهند داشت.

وزیر بازرگانی در مورد تامین کالاهای اساسی مردم، توزیع صحیح و کنترل نرخ‌ها گفت: از طرف ستاد بسیج اقتصادی کشور اعلام شده است که شورای اقتصاد مصمم است زیر نظر سه قوه نظارت و دقت فوق‌العاده‌ای را در توزیع کالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن نباتی، گندم، پنیر، کره و دیگر ارزاق ضروری مردم داشته باشد تا بتوانند مقدار سهمیه این کالاها را ببرد و با این برنامه‌ریزی احتمالا ما در فصل زمستان در زمینه این کالاها کمبودی نخواهیم داشت.

در مورد نرخ‌گذاری هم سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وابسته به وزارت بازرگانی در مواقع لزوم نرخ هر کالایی را اعلام می‌کند، منتها کنترل این نرخ‌ها به عهده قوه قضائیه می‌باشد.

آقای عسکراولادی سپس در رابطه با موضع اخیر نخست‌وزیر در مورد احتکار و گرانفروشی گفت: برای مبارزه با احتکار و گرانفروشی باید خود بازار راسا اقداماتی انجام دهد و وزارت بازرگانی هم به سهم خود سهمیه محتکرین و گرانفروشان را بعد از شناسایی قطع خواهد کرد.

دوم مرداد 1372؛ برنامه پنجساله دوم تقدیم رهبر معظم انقلاب شد

سیاست‌های کلی برنامه دوم پنج ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ازسوی دولت تهیه و تدوین شده و به استحضار مقام معظم رهبری رسیده است.

اکبرهاشمی رفسنجانی در مراسم آغاز به کار کنگره سراسری روسای ادارات آموزش و پرورش گفت: تلاش چشم افسایی شده است تا در برنامه دوم بر غنای فرهنگی کشور افزوده شود و فرهنگی سالم مبتنی بر فرهنگ اسلامی در جامعه حاکم شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت ما در دنیا زمینه‌های پرورشی است، گفت: باید سعی و تلاش کنیم تا در بخش‌های آموزشی نیز به حد مطلوب برسیم.

دوم مرداد 1382؛ مسوولیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی به عهده وزارت بازرگانی است

مسوولیت خدمات پس از فروش و اعطای مجوز تاسیس آن برای خودروهای وارداتی به وزارت بازرگانی واگذار شد.

احمد نعمت‌بخش، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنایع و معادن گفت: به موجب بند یک مصوبه هیات‌وزیران علاقه‌مندان به انجام واردات خودرو به‌صورت تجاری می‌توانند به وزارت بازرگانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افرادی که قبلا شرایط نمایندگی خدمات پس از فروش را از وزارت صنایع و معادن احراز کردند، نمایندگی آنها همچنان معتبر است.

وی اضافه کرد: این افراد می‌توانند مارک، مدل و مشخصات خودروهای موردنظر برای واردات را به انضمام گواهی استاندارد زیست محیطی و ایمنی به وزارت بازرگانی ارائه کنند.

نعمت‌بخش تعداد نمایندگی‌های رسمی فعال در ایران را برای خودروهای سواری 5 و برای ماشین‌های سنگین 22 نمایندگی ذکر کرد.  

وی افزود: مارک و مدل خودروهای وارداتی حداکثر تا تاریخ 10 شهریورماه جاری اعلام و هر 6 ماه یک بار بازنگری خواهد شد.

مدیرکل ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنایع و معادن در مورد شرایط ورود خودروهای خارجی گفت: هر خودروی وارداتی باید علاوه‌بر داشتن نمایندگی رسمی در ایران استانداردهای ایمنی، کیفیت و آلایندگی را داشته باشد.

وی تاکید کرد که بعد از اعلام مارک، مدل و مشخصات خودروهای وارداتی در شهریورماه شخص حقیقی هم می‌تواند نسبت به واردات این خودروها به صورت تجاری و غیرتجاری اقدام کند.

صادرات آبجو غیرالکلی روسیه به ایران به‌زودی آغاز می‌شود

روسیه آبجوی غیرالکلی به ایران صادر می‌کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه «ورمیانووستی» چاپ مسکو نوشت: شرکت آبجوسازی «بالتیکا» مهم‌ترین شرکت روسیه در تولید آبجو، نخستین محموله آبجو تولیدی خود را به‌زودی به ایران صادر می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود، این شرکت روسی تا پایان سال 2004 بیش از 30 میلیون لیتر آبجو به ایران صادر می‌کند. این روزنامه همچنین نوشت، 20 درصد نیاز بازار مصرف آبجو در ایران را شرکت بالتیکا تامین خواهد کرد.

آبجوهای این شرکت روسی در بسته‌های نیم‌لیتری از طریق بندر آستاراخان روسیه در شمال دریای خزر به ایران ارسال خواهد شد.

قیمت یک بسته نیم‌لیتری آبجو صادراتی روسیه حدود 30 هزار ریال اعلام شده است.

دوم مرداد 1392؛ واکنش به انحلال شرکت ملی فولاد

انحلال شرکت ملی فولاد جزو تصمیمات دولت دهم در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

سازمان خصوصی‌سازی یازدهم خردادماه سال‌جاری موافقت خود را با انحلال شرکت ملی فولاد اعلام کرد و بر این اساس مقرر شد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ظرف مدت حداکثر دو ماه طرح‌های فولادی در حال انجام توسط شرکت ملی فولاد ایران به همراه نیروی انسانی شاغل در طرح‌های استانی فولادی را به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران منتقل کرده، ضمن اینکه مابقی نیروهای انسانی را ساماندهی و سپس شرکت ملی فولاد ایران را منحل کند. ازسوی دیگر مقرر شد تا هیات تصفیه با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شود.

براساس گزارش «خانه ملت» در نامه ارائه‌شده ازسوی محمدهاشم رهبری، معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه این موضوع مدنظر قرار گرفته که شرایط انحلال شرکت مزبور مطابق بند 12 آیین‌نامه اجرایی «روش‌های واگذاری» موضوع ماده 19 قانون مصرح در تصویب‌نامه احراز نشده و با این وصف به نظر می‌رسد انحلال شرکت مذکور در مغایرت با مبانی قانونی بوده و به تبع آن اقدامات بعدی فاقد وجاهت قانونی است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید