Performancing Metrics

مجتمع پرورش میگوی گمیشان عاری از بیماری/ پیش‌بینی تولید 4 هزار تن میگو در گلستان | اتاق خبر
کد خبر: 453751
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1401 - 10:32
سرپرست اداره کل شیلات گلستان با بیان اینکه مجتمع پرورش میگوی گمیشان عاری از بیماری است، گفت: خوشبختانه بحران بیماری لکه سفید پشت سر گذاشته شد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا :اسماعیل جباری صبح امروز یکشنبه( دوم مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  مجتمع پرورش میگوی گمیشان بعد از پشت سر گذاشتن دو سال پرورش بدون بروز بیماری امسال به عنوان مجتمع پاک فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه به یاری خدا و با همت همه دست اندرکاران، بحران بیماری لکه سفید پشت سر گذاشته شد، افزود: امسال مجتمع پرورش میگوی گمیشان به عنوان یک مجتمع پاک عمل ذخیره سازی بچه میگو را در تراکم نرمال به پایان رسانده است.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با اشاره به اینکه طبق پیش بینی های انجام شده امسال ۴ هزار تن میگو در استان تولید می شود، تصریح کرد: مراکز فرآوری استان باید ظرفیت و آمادگی فرآوری این مقدار محصول را داشته باشند.

جباری با بیان اینکه با تمام توان از ورود بیماری به مجتمع پرورش میگو گمیشان جلوگیری می کنیم، یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر بعضی از مزارع در برخی استان ها  درگیر بیماری شده اند اما در مجتمع پرورش میگو گمیشان قوانینی از سوی دامپزشکی استان جهت ورود و خروج ها وضع شده تا از ورود هرگونه بیماری به مجتمع جلوگیری شود.

وی از پرورش دهندگان خواست هر چه سریعتر قراردادهای لازم را جهت فرآوری محصول خود با مراکز فرآوری استان منعقد کنند و گفت: ممکن است برحسب اتفاق مجبور به صید اضطراری شویم بنابراین باید مراکز فرآوری نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان به اهمیت صادرات محصول میگوی استان از مرز اینچه برون اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه پیگیری های لازم جهت صادرات محصول میگوی استان از مرز اینچه برون انجام و واگن های سردخانه دار نیز توسط راه آهن فراهم شده و به زودی با کسب کدهای صادراتی، محصول میگوی استان از مرز اینچه برون به کشورهای آسیای میانه و اوراسیا صادر می شود.

جباری تکثیر بچه میگو در داخل استان را یکی از مهمترین دغدغه های شیلات دانست و متذکر شد: تمام تلاش خود را جهت خودکفا شدن در زمینه تکثیر بچه میگو در استان به کار خواهیم بست و با کمک بخش خصوصی، جامعه دانشگاهی و مرکز تحقیقات، به زودی مرکز تکثیر بچه میگو در داخل استان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۲۵ تیرماه سال جاری، بیش از  ۲۶۱ میلیون قطعه بچه میگو در ۱۰۰ مزرعه و یک هزار و ۹۵ استخر با سطح مفید یک هزارو ۵۴۲ هکتار، در مجتمع پرورش میگوی گمیشان ذخیره سازی شده که براساس پیش بینی ها از ۱۵ شهریور ماه فعالیت برداشت محصول میگوی استان آغاز می شود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید