Performancing Metrics

فروش ویژه انواع لباس بیمارستانی و البسه پزشکی | اتاق خبر
کد خبر: 453834
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1401 - 10:26
بیمارستان‌ها برای جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری و آلودگی روش های مختلفی دارند. یکی از این روش ها پوشیدن لباس بیمارستانی، انواع البسه بیمارستانی مثل لباس یکبار مصرف ام آر آی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از بازار، بیمارستان‌ها برای جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری و آلودگی روش های مختلفی دارند. یکی از این روش ها پوشیدن لباس بیمارستانی، انواع البسه بیمارستانی مثل لباس یکبار مصرف ام آر آی است. در این مقاله شما را با انواع لباس بیمارستانی و ویژگی های منحصربه فرد آن ها آشنا خواهیم کرد.

انواع لباس بیمارستانی

انواع مختلفی از لباس‌ بیمارستانی، برای بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند یا برای پزشکان، پرستاران و سایر پرسنلی که در بیمارستان ها فعالیت می‌کنند، وجود دارد. از میان انواع لباس بیمارستانی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • کاور جسد: برای قرار دادن جسد در سردخانه و انتقال آن استفاده می شود.

  • گان: معمولا ست گان، کلاه و شلوار برای بیمار، جراح یا کادر درمان بیمارستان استفاده می‌شود.

  • شان: برای جداکردن محل جراحی از سایر قسمت‌های بدن بیمار یا قراردادن ابزار اتاق عمل به‌کارمی‌رود. شان دو نوع است ساده و پرفوره دار. شان هم ممکن است یکبار مصرف یا پارچه ای باشد.

  • کلاه: معمولاً هم بیمار و هم جراح از کلاه استفاده می کنند. جمع کردن موها در کلاه باعث می شود تا آلودگی منتقل نشود

  • کاورهای پزشکی: این لباس بیمارستانی شامل کاور آستین، کاور کفش، روبالشی و پیشبند (پیشبندها اکثراً در دندان پزشکی استفاده می شوند.)

فروش ویژه انواع لباس بیمارستانی و البسه پزشکی

ویژگی و کارکرد البسه پزشکی

لباس بیمارستانی یا البسه پزشکی برای محافظت از لباس‌های زیرین افراد طراحی شده است و علاوه بر بیمارستان، در داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های صنایع غذایی و داروسازی نیز استفاده می شود. البسه پزشکی ممکن است یکبار مصرف یا پارچه ای باشند.

جنس البسه پزشکی پارچه ای از پنبه، پلی استر، ترگال و کتان است؛ یعنی جنس هایی که دربرابر شستشو در دمای بالا و مواد ضدعفونی کننده قوی مقاوم باشند. این نوع از البسه پزشکی قابلیت استفاده مجدد را دارند. اما البسه پزشکی یکبار مصرف پس از یکبار استفاده دور ریخته می شوند. این باعث می شود که امکان انتقال آلودگی و عفونت کم شود و در هزینه های شستشو و ضدعفونی صرفه جویی شود.

در ادامه از میان انواع مختلف لباس بیمارستانی و البسه پزشکی، شما را با لباس یکبار مصرف ام آر آی و ویژگی های این لباس بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فروش ویژه انواع لباس بیمارستانی و البسه پزشکی

لباس یکبار مصرف ام آر آی

لباس یکبار مصرف ام آر آی برای بیمار شامل ست بلوز، شلوار و کلاه است. این لباس بیمارستانی از گرماژ های ۳۸ و بالاتر تولید می شود(گرماژ چگالی سطح پارچه یا میزان ضخامت آن است). منسوجات استفاده شده در لباس یکبار مصرف ام آر آی ضخامت های مختلفی دارد. ضخامت پارچه این لباس بیمارستانی معمولا ۳۸ تا ۵۰ گرم است و از دو نوع پارچه اسپان باند و اسپانلس هستند.

اسپان باند و اسپانلس ازجمله منسوجات بی‌بافت و از جنس پلی‌پروپلین هستند. اسپان باند علاوه بر آن که با نام پارچه یکبارمصرف شناخته می شود، نام های دیگری چون پارچه بی بافت، نبافته، لایه سوزنی، نبافته سوزنی و نبافته اسپان نیز به آن اطلاق می شود و بیشتر البسه پزشکی یکبار مصرف، از این نوع پارچه است.

کارکرد لباس یکبار مصرف ام آر آی

پوشیدن لباس‌ یکبار مصرف ام آر آی هنگام MRIبرای پیشگیری از سوختگی است. چراکه برخی از لباس‌ها همانند لباس‌های ورزشی دارای میکروالیاف‌های فلزی هستند. تماس اشعه با این نوع از الیاف ممکن است، باعث سوختگی پوست بدن شود.

ویژگی لباس یکبار مصرف ام آر آی

جنس پارچه به کاررفته در لباس‌ یکبار مصرف ام آر آی یکی از انواع لباس بیمارستانی، سبب می شود که این لباس ها ویژگی های خاصی به شرح زیر داشته باشند:

  • این لباس بیمارستانی ضد آب هستند. از نفوذ آب و مایعات جلوگیری می‌کنند و مانع از تماس آلودگی با بدن بیمار می‌شوند.

  • لباس‌ یکبار مصرف ام آر آی از الیاف نرم و ضدحساسیت هستند.

  • این لباس بیمارستانی در برابر پارگی محکم و باداوم اند.

  • جریان هوا را به راحتی از خود عبور می دهند و درنتیجه بیمار عرق نمی‌کند.

  • در برابر اشعه‌ها مقاوم اند و نمی‌سوزند.

  • لباس یکبار مصرف ام آر آی از مواد سلولزی طبیعی است، بنابراین قدرت جذب بالایی دارد و ترشحات بدن بیمار را مانند خون یا عرق جذب می‌کند. این باعث می‌شود که بوی بد تولید نشود.

  • لباس یکبار مصرف ام آر آی از انتقال عفونت پیشگیری می‌کند.

  • استفاده از لباس یکبار مصرف ام آر آی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، مثل هزینه برق، آب و خرید مواد شوینده و ضدعفونی کننده.

  • بی بافت یا نبافته بودن پارچه های لباس یکبار مصرف ام آر آی باعث می شود که این لباس ها قابل تنفس و مقاوم در برابر مایعات باشند.

سخن آخر

در این متن، شما را با انواع مختلف لباس بیمارستانی یا البسه پزشکی آشنا کردیم و از میان آن ها لباس یکبار مصرف ام آر آی را به طور ویژه مورد بررسی قرار دادیم. همان طورکه گفته شد، لباس بیمارستانی یکبارمصرف از انتقال عفونت های بیمارستانی پیشگیری می کند.

ضمن آن که باعث می شود تا در هزینه های دیگر صرفه جویی شود. درنهایت اگر به دنبال خرید البسه پزشکی هستید، یا برای صرفه جویی در هزینه ها قصد دارید، البسه پزشکی یکبارمصرف بخرید، سری به سایت پادرا https://paadra.com بزنید.

 

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید