Performancing Metrics

‌تنظیم بودجه کشور بدون در نظر گرفتن مذاکرات برجامی‌ | اتاق خبر
کد خبر: 454408
تاریخ انتشار: 2 مهر 1401 - 10:41
رئیس سازمان برنامه و بوجه با اشاره به تدوین بودجه‌ ‌با در نظر گرفتن شرایط فعلی کشور، گفت: گشایش‌های احتمالی حاصل از گفت‌‌و‌گوهای رفع تحریم‌ها در بودجه در نظر گرفته نشده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: برای تعیین بودجه معمولا شرایط واقعی را در نظر می‌گیریم با این وجود اگر گشایشی ایجاد شود قطعا شرایطمان بهتر خواهد شد.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که با ذوق‌زدگی و با نگاهی غیر واقع بینانه بودجه را ببندیم؛ معمولا برای تعیین بودجه پرریسک ترین شرایط در نظر گرفته می‌شود.

میرکاظمی با بیان اینکه در شرایط فعلی علاوه بر فروش نفت، تحریم ها را دور می زنیم، تصریح کرد: از طرفی به دلیل شرایطی که به وجود آمده، دنیا متوجه شده که به انرژی ایران نیاز دارد. با این وجود به سمتی در حرکت هستیم که وابستگی به فروش نفت را به تدریج کاهش دهیم، چرا که ضرورتی ندارد نفت را به صورت خام بفروشیم. 

رئیس سازمان برنامه و بوجه خاطرنشان کرد: بودجه‌ را با درنظر گرفتن شرایط فعلی تدوین می‌کنیم و گشایش‌های احتمالی حاصل از گفت و گوهای رفع تحریم در آن نظر گرفته نشده است و بوجه را در شرایط تحریمی می‌بندیم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید