Performancing Metrics

متوسط قیمت مسکن در تهران متری چقدر شد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 454498
تاریخ انتشار: 11 مهر 1401 - 07:56
در تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی آمده است که در شهریور متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی ۴۳۲.۲ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه قبل است.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از مشرق، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریور نشان می دهد متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران ۴۳۲.۲ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه قبل است .

رشد ۱.۱ درصدی قیمت مسکن تهران طی شهریور نسبت به ماه قبل از آن در حالی است که در مرداد ماه قیمت مسکن تهران نسبت به تیر ماه ۲.۵ درصد افزایش یافته بود .

این آمار همچنین نشان می‌دهد تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در پایتخت در شهریور امسال ، به حدود ۶ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۲۲.۹ درصد و ماه مشابه سال قبل ۲۲.۵ درصد کاهش یافته است . 

گفتنی است، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در قیاس با ماه مشابه سال قبل ۳۶.۳ درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۷۱.۳ میلیون ریال به منطقه  و کمترین آن با ۲۱۵ میلیون ریال به منطقه ۱۹ تعلق داشته است. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید