Performancing Metrics

مجمع عمومی سالیانه حکشتی برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 454516
تاریخ انتشار: 11 مهر 1401 - 09:40
در مجمع شرکت کشتیرانی ایران در ارتباط با دعاوی بین المللی این مجموعه شفاف سازی شد و در پاسخ به سؤالات سهامداران نیز صحبت هایی در زمینه نرخ حمل صادراتی و وارداتی مطرح شد. در انتهای این مجمع سود 290 تومانی به ازای هر سهم معادل 70 درصد سود سهمی به تصویب رسید

به گزارش  اتاق خبر به نقل از اکوایران؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی ایران با حضور 82 درصدی سهامداران برگزار شد. در این مجمع حسابرس و بازرس قانونی گزارش خود را ارائه دادند و در ادامه گزارش حسابرس مدیر عامل حکشتی در پاسخ به سؤالات سهامداران صحبت کرد. در انتهای مجمع نیز سود 70 درصدی به تصویب رسید. 

حسابرس قانونی حکشتی در ارتباط با دعاوی این شرکت گفت: در رابطه با دعاوی بین المللی شرکت، 2 فروند شناور ذکر شده در گزارش حسابرس به نفع شرکت در یکی از بنادر دنیا توقیف شده است. همچنین 2 فروند شناور دیگر از طرف دادگاه بین المللی فروخته شده و مبلغ آن تا سرانجام رسیدن دعاوی نزد دادگاه باقی خواهد ماند. حکشتی 39 شرکت تک منظوره خارجی دارد که در کشورهای هنگ کنگ، قبرس و مالتا ثبت شده اند و فعالیت آنان مالکیت شناورها و اقیانوس پیماهای حکشتی است.

در پاسخ به پرسش سهامداران نیز عنوان شد: نرخ حمل کانتینر وارداتی در حال حاضر در بندر شانگهای به عنوان یکی از بندرهای شاخص 2500 دلار کانتینر 40 فوت و 1500 دلار کانتینر 20 فوت است. حمل صادراتی نرخ پایین تری دارد و 1040 دلار برای کانتینر 40 فوت و 350 دلار برای کانتینر 20 فوت است. حکشتی چهاردهمین شرکت دنیا در بخش حمل و نقل کانتینری است. سود سال 1401 برای حکشتی مانند سال 1400 خواهد بود هرچند همکاران تلاش می کنند وضعیت بهتر هم شود. برای افزایش درآمد شرکت توسعه ناوگان اهمیت بالایی دارد. ده درصد جابجایی های کانتینری امسال ما در بخش جنوب به ترانزیت اختصاص داده شده است. حکشتی نقش راهبردی و محوری در کریدور شمال و جنوب و همچنین نقش بزرگی در اقتصاد کشور و حمل و نقل دارد. 26 درصد از بهای تمام شده حکشتی را سوخت تشکیل می دهد. حکشتی هیچ یارانه ای بابت سوخت دریافت نمی کند. هرمقدار از سود که امسال تقسیم نشود در قالب سود انباشه در برنامه افزایش سرمایه خواهد بود. اگر برجام اتفاق بیفتد هزینه های فنی ما به شدت کاهش می یابد و دسترسی ما به بنادر و بازارهای با نرخ جذابتر تسهیل می شود بنابراین درآمد بالاتری خواهیم داشت. در صورت عدم وقوع برجام نیز نیز از رشد قیمت دلار بهره می بریم.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت به ازای هر سهم 290 تومان معادل حدوداً 70 درصد تقسیم کرد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید