Performancing Metrics

دولت گذشته نسبت به شورای گفت و گو بی مهری کرد | اتاق خبر
کد خبر: 45478
تاریخ انتشار: 17 مهر 1392 - 08:54

پدرام سلطانی در نخستین همایش و نمایشگاه ساخت و ساز استاندارد و فرصت های سرمایه گذاری در مدیریت شهری که به مناسبت روز جهانی اسکان بشر در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شده بود، ضمن ابراز خرسندی از فرصت مغتنم فراهم شده برای دولت جدید با رویکردی مدبرانه در سطح عالی نظام برای اصلاح جدایی از جامعه جهانی با حفظ عزت، حکمت و مصلحت کشور تصریح کرد: حرکتی که امروز همکاران فعال در حوزه صنعت ساختمان انجام دادند نمودی از همین کار است که روز ملی اسکان بشر را به رسمیت بشناسیم و شاهد برگزاری مراسم جهانی این روز در کشور خود باشیم.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از دپارتمان رسانه ی دکتر سلطانی،وی ابراز امیدواری کرد فاصله عمیقی که با مفاهیم متعالی اسکان بشر پیدا کرده ایم از طریق مرور تجارب 28 ساله با آهنگ سریع تری جبران و کوتاه شود و این کار را مستلزم همکاری تمامی نهادها، مجموعه ها و قوای کشور دانست.

به گفته او ظرفیت های بسیار خوبی در قانون بهبود محیط کسب و کار فراهم شده که می تواند در حوزه مسکن و ساختمان نیز مفید واقع شود.

سلطانی در ادامه به بی مهری هایی که در دولت گذشته نسبت به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شد، اشاره و خاطرنشان کرد: اگر دولت وقت بخش خصوصی را کمتر مورد توجه قرار می داد، انتظار داشتیم شهردار تهران که عضو این شورا نیز هست، بیشتر در این جلسات حضور می یافت تا مسائل و مشکلات مدیریت شهری حل و فصل گردد.

او گفت: خوشحالیم که تشکل های بخش خصوصی که در خانه اتاق بازرگانی هستند این دغدغه ها را به درستی درک کرده و پیوند بین تمام مجموعه های مدیریت شهری، استاندارد، سرمایه گذاری و نیروهای نظامی و انتظامی ذی نفع در این حوزه را برقرار کرده اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به قرارداد منعقد شده فیمابین کنسرسیوم بخش خصوصی  فعال در صنعت احداث و نیروی انتظامی که در خلال همین همایش صورت گرفت، اذعان داشت: دغدغه 8 سال گذشته مبنی بر دخالت نیروهای نظامی در اقتصاد و رقابت ناسالم با بخش خصوصی با امضای این تفاهم نامه شکل دیگری به خود گرفت.  وی این قرارداد را که موجب می شود بخش خصوصی و نیروی انتظامی با اعتماد متقابل کنار هم قرار گرفته و نیروی انتظامی با اعتماد به بخش خصوصی فعالیت ساخت و ساز را برون سپاری کند، به فال نیک گرفت.

سلطانی با اشاره به کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم اشاره و تصریح کرد: این کمیته از جانب سه قوه برای شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب و کار و پیشنهاد اصلاح آنها ماموریت دارد و جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی به عنوان عضو این کمیته ا زسوی دولت معرفی شده اند و این بدین معناست که مشکلات محیط کسب و کار که تاثیر منفی بر ساخت و ساز می گذارد با حضور وزیر ذیربط مربوطه از این مسیر هم پیگیری می شود.

او در همین رابطه از تشکل های ذی ربط خواستار شد تا از این فرصت استفاده کرده و موانع و مشکلات صنعت احداث و ساخت و ساز را حل و رفع و در قالب کیته آنها را اصلاح کنند.

نایب رئیس اتاق ایران در پایان گفت: چند سالی بود ادعا می کردیم می خواهیم مدیریت را به جامعه جهانی بیاموزیم،  اما امروز در می یابیم که درست اینست که با جامعه جهانی کار کنیم و در کنار جامعه جهانی با هم دنیا را مدیریت کرده و از هم بیاموزیم و حرکت های جهانی را به رسمیت بشناسیم، امیدواریم این حرکت و مسیر که مسیر درست توسعه اقتصادی کشور است، پایدار باشد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید