Performancing Metrics

بخش طیور مازندران قابلیت بالایی برای اشتغال دارد | اتاق خبر
کد خبر: 454984
تاریخ انتشار: 13 آذر 1401 - 10:35
ساری- میران، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران قابلیت بخش کشاورزی و طیور استان را برای ایجاد اشتغال بالا ذکر کرد و حمایت از آن را لازم دانست.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از امیر میران در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که واحدهای بزرگ تولیدی و زنجیره ای استان در تهران و مرکز اداره می شوند، گفت: سقف اعتباری این مراکز بسیار بالا است درحالی که واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات در استان با موانع زیادی روبرو هستند.

وی با انتقاد از قوانین ضد ونقیض بانک مرکزی آن را مانعی فراروی توسعه اشتغال و بخش خصوصی ذکر کرد و افزود: در بخش کشاورزی مازندران در تولید ۱۴ محصول رتبه های برتر کشور را دارد و باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

وی با عنوان این که عدالت در پرداخت تسهیلات رعایت نمی شود، گفت: به بنگاه های بزرگ تسهیلات با نرخ ۱۸ درصدی ولی به واحدهای کوچک تسهیلات ۱۲ درصدی داده می شود و این مغایر با عدالت است.

میران با اشاره به ظرفیت های استان در بخش طیور گفت: در بخش طیور نیز قابلیت تولید اشتغال بالا است اما باید از سرمایه گذاران استان در این بخش حمایت ویژه ای صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بخش کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با اظهار این که مازندران ۱۱ درصد گوشت سفید کشور را تامین می کند، گفت: ظرفیت های این بخش بالا بوده و تقویت آن نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید