Performancing Metrics

افزون بر ۸۳۶ میلیارد تومان از درآمدهای کردستان وصول شد | اتاق خبر
کد خبر: 455038
تاریخ انتشار: 14 آذر 1401 - 15:15
مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: افزون بر ۸۳۶ میلیارد تومان از درآمدهای استان در نیمه نخست سال جاری وصول شد هرچند این مبلغ نسبت به پیش بینی انجام شده کمتر است.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی :مجتبی مقیاسی روز دوشنبه در حاشیه هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: درآمدهای پیش بینی شده استان در سال جاری افزون بر ۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن می بایست در ۶ ماهه امسال وصول می شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ دستگاه اجرایی در استان رسیدگی به وصول درآمدهای استان را برعهده دارند، افزود: میزان وصول درآمد عمومی از میزان درآمد پیش بینی شده در نیمه نخست سال جاری ۶۳ درصد و میزان درآمد اختصاصی ۱۵۵ درصد بود.

مقیاسی با اشاره به اینکه میزان وصول درآمدهای استان در 6 ماهه سال جاری ۳۷ درصد از میزان قابل انتظار تحقق آن کمتر بوده است، اضافه کرد: در مجموع حدود ۶۳ درصد از میزان درآمد پیش بینی شده استان در ۶ ماهه محقق شده است.

وی افزود: ۹۳ درصد درآمدهای استان مربوط به بخش مالیاتی و هفت درصد آن هم سهم سایر درآمدها هم چون جرائم رانندگی، عوارض خروج از کشور است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان یادآور شد: عدم وصول جرائم رانندگی، تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده و معافیت معادن طلا از جمله دلایل کاهش وصول درآمدهای استان است.

مقیاسی ادامه داد: در ۶ ردیف درآمدی قرار بود در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶۷ میلیارد تومان وصول شود همچنین در فروش اموال غیر منقول هم پیش بینی تحقق ۱۲۰ میلیارد تومان شده بود اما در هر 2 مورد شاهد عدم وصول هستیم.

وی پیش بینی غیرمتعارف دستگاه ها را از دیگر دلایل کاهش درآمدهای استان عنوان کرد و گفت: دستگاه های متولی باید شرایط اقتصادی استان و عملکرد سال گذشته و امسال را برای سال آینده در نظر بگیرند تا مشکل عدم وصول درآمدی برطرف شود.

بر اساس تبصره ۱۹ قانون بودجه، دیوان محاسبات هر ۲ ماه عمکرد دستگاه های اجرایی را باید تهیه و به مجلس ارائه دهد که تاکنون سه گزارش ارائه شده و گزارش چهارم در حال تهیه است.

قانون بودجه سال ۱۴۰۱، در تاریخ هشت فروردین امسال به همه دستگاه ها ابلاغ شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید