Performancing Metrics

قیمت خودرو امروز 16 آذر 1401/ واردات خودرو؛ مونتاژی‌ها را ارزان می‌کند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 455092
تاریخ انتشار: 16 آذر 1401 - 09:56
شیب تند افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. کارشناسان معتقدند اگر واردات نیز صورت بگیرد، با توجه به افزایش نرخ دلار، همه خودروها در بازار با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، 16 آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو به روند افزایش قیمتی خود ادامه می‌دهد. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما پس از تثبیت نرخ دلار، بازار خودرو همچنان به افزایش قیمت ادامه داد. به نظر می‌رسد کاهش ارزش دلار به‌اندازه‌ای نبود که بتواند بر این بازار تاثیر بگذارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

 

حال پراید ۱۱۱ نسبت در قیمت 218 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و حالا به نرخ 207 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز به قیمت 660 میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز مجددا پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت همراه شد و هم‌اکنون با قیمت 460 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، حالا در قیمت 530 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

 

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 644 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز با چهار میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد و در محدوده 234 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نسبت به دیروز شش میلیون تومان افزایش قیمت داشت و حالا 358 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج با پنج میلیون افزایش قیمت همراه شد و در بازار کشور در نرخ 405 میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان آذر قیمت دلار به 40 هزار تومان برسد. اگر در این شرایط، یک میلیون خودرو هم وارد کشور شود، باز هم در همه خودروها شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

او افزود: ورود خودروهای وارداتی به کشور ممکن است بر قیمت خودروهای مونتاژی چینی یا خودروهای سگمنت متوسطی که در دوره قبل به کشور وارد شده بودند به‌صورت کوتاه‌مدت تاثیر بگذارد. اما در بلندمدت همه خودروها فارغ از واردات خودرو با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید