Performancing Metrics

آلودگی هوای تهران و کرج تداوم دارد/ تغییرات دما در اکثر استان‌ها کاهشی است | اتاق خبر
کد خبر: 455137
تاریخ انتشار: 19 آذر 1401 - 10:50
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: آلودگی هوای تهران و کرج تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و ممکن است ادامه‌دار باشد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از «صادق ضیاییان» روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هوای امروز تهران وکرج برای تمام گروهها در حد ناسالم است؛ البته انتظار وزش باد را در ساعت عصر داریم، بنابراین بیشترین انباشت آلودگی در ساعت صبح است.
وی افزود: ممکن است تا روز سه شنبه تداوم آلودگی هوا را در کلانشهر تهران و کرج داشته باشیم اما طی ساعت عصر هر روز تا حدودی کاهش آلودگی را به دلیل وزش باد خواهیم داشت.
وی درباره هوای سایر استان‌ها گفت: بارش‌ها امروز در کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش بینی می‌شود. امروز بارش‌ها در ارتفاعات کرمان به شکل برف است.
وی توضیح داد: بارش‌ها هم چنین امروز در مازندران به صورت پراکنده است. هم چنین فردا در خراسان جنوبی و کرمان نیز بارش‌ها ادامه دارد.
وی اضافه کرد: طبق نقشه‌های پیش بینی سامانه بعدی که می‌تواند هوای کشور را تحت تاثیر قرار دهد از اواخر هفته بعد از سمت جنوب غرب وارد کشور خواهد شد.
ضیاییان درباره وضعیت دما نیز گفت: از فردا به تدریج قدری کاهش دما را در کشور به ویژه در نیمه غربی خواهیم داشت؛ اما از روز دوشنبه در نیمه شرقی کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.
وی تصریح کرد: روز چهارشنبه و پنج شنبه نیز روند افزایشی دما در اکثر استانها آغاز می‌شود. دمای هوای تهران نیز فردا سردتر می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید