Performancing Metrics

ضرورت بازآفرینی اقتصادی بافتهای فرسوده اصفهان | اتاق خبر
کد خبر: 455764
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1401 - 17:03
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید بازآفرینی اقتصادی بافتهای فرسوده اصفهان مورد توجه قرار گفته و فرهنگ احیای منازل در میان مردم نهادینه شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  خبرنگار بازار، بیش از ۱۰ درصد بافت فرسوده کل کشور در اصفهان است. این بافت ها یکی از مهم‌ترین معضلات شهرها محسوب می شوند، بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری که نه تنها منظر شهری را زیر سوال برده اند، بلکه بهره مندی شهروندان از ابتدایی‌ ترین زیرساخت های شهری را نیز تحت تاثیر قرارداده اند؛

در این ارتباط سید ناصر موسوی لارگانی، در گفت و گو با بازار اظهار کرد: بافتهای فرسوده در حوزه اقتصادی به لحاظ محیط درونی با ضعف ‌های زیاد و به لحاظ محیط بیرونی با فرصت ‌های قابل توجهی روبه  رو است که در نهایت با اتخاذ راهبردهای انطباقی (بازنگری) و با کاستن از ضعف  های موجود می توان حداکثر استفاده را از فرصت  های موجود در حوزه اقتصادی برد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیبا اشاره به اینکه نبود اعتبارات و در برخی مواقع فرهنگ نوسازی و بهسازی بافت ها باعث شده که در مناطقی که بافت فرسوده بیشتری هست با مشکلات بیشتری هم دست به گریبان باشیم، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر به منظور حفظ و احیای این نقاط و بافت های فرسوده بایستی اقدامات مشخصی انجام بدهند که متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات و در برخی مواقع فرهنگ نوسازی و بهسازی بافت ها این مناطق با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

موسوی لارگانی افزود: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها باید مسائل و مشکلات خود را به صورت جدی به نمایندگان مجلس منتقل کنند تا به این وسیله نسبت به تدوین طرح و تصویب قوانین لازم الاجرا در این زمینه اقدامات تاثیرگذار انجام شود وگرنه این بافت ها هر روز توسعه پیدا کرده و علاوه بر اینکه چهره شهر را نامیمون می کند، از نظر اقتصادی در جنبه های مختلف مانند گردشگری نیز اثرات نامطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده از بافت‌هایی است که ابعاد مختلفی باید برای احیای آن در نظر گرفته شود تصریح کرد: با توجه به اینکه با کمبود زمین روبرو هستیم و قرار بر این هست که فضای سبز را توسعه دهیم، طرح تجمیع اراضی و خانه های ریزدانه و تبدیل آنها به آپارتمان می تواند طرح مناسبی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید به فرهنگ آپارتمان نشینی عادت کنند چون در جامعه مدرن امروز ما نیازمند مرتفع سازی هستیم.

وی گفت: به نظر من باید فرهنگ احیای بافت‌های فرسوده در میان ساکنان این بافت ها نهادینه شود و مردم باید به این نتیجه برسند که نسبت به احیای منازل خود در بافت های فرسوده اقدام کنند و سیستم بانکی نیز باید فعال شده و بانک‌های با بهره کم را به مردم برای نوسازی و احیای منازل آنها در بافت‌های فرسوده اختصاص بدهد.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید